Thursday, November 12, 2009

Tak reti bahasa





Kadang-kadang pelik dengan telatah manusia nie. Dah kata tak nak, tak nak lah. Janganlah dipaksa. Ni dok keep on approaching. Dah berkias, tak faham bahasa jugak. Kang kalau aku terlepas cakap kasar kang, terasa hati pulak. Kadang-kadang letihlah nak kena jaga hati dan perasaan orang nie. Hati sendiri yang terbakar, membara. Kalau guru umpama lilin. Kalau aku ni pulak umpama apa?huhuhuhu...nak bakar apa...heheee..

Time rehat, aku pergi ke Maybank. Buat cardbank baru. Kad lama hilang masa aku pindah rumah. Sepatutnya buat kad tu boleh siap on the dot, tapi sistem untuk buat kad tu tergendala. Even aku pergi ke Maybank Bandar Baru Salak Tinggi pun sama jugak. Hari ni barulah sistem tu beroperasi semula, itupun on and off. Nasib baik time aku pergi tu sistemnnya ok. Aku test kad tu di mesin atm, function as well. Melangkah keluar dari Maybank, kami notice ada sorang lelaki di belakang, pakai T-shirt. Aku pegang erat wallet dan handphone di tangan. Risau jugak. Manalah tahu kalau-kalau perkara yang tidak diingini berlaku. Sampai ke kereta, aku terus tutup pintu dan turunkan tingkap agak luas bagi udara keluar sikit. Bila aku perasan ada sorang lelaki berjalan menghampiri ke kereta aku (rasanya lelaki yang sama yang ikut kami dari bank tadi), aku naikkan tingkap tu hampir separuh.
"Nak beli handphone?". Tanya lelaki tu sambil dia tunjukkan ada satu handphone yang ada di tangannya. Terkejut kitaorang. Tiba-tiba diapproach sebegitu. Terus aku tunjuk isyarat tangan yang aku tak nak. Terus mamat tu blah. Saling berpandangan aku dengan kawan aku seketika. Tak pernah jadi macam ni sebelum nie. Entah-entah tu handphone curi ataupun lelaki tu 'mat pet'. Who knows. Jadi blank jap.


No comments: