Friday, August 11, 2006

Tak tahu apa yang nak dicoretkan..

Salam semua, it's quite sometime i didn't wrote any entry. Agaknya mungkin sebab tue tangan nie jadi agak kaku untuk taip setiap bait perkataan. Erm..rasanya nothing much to say about. Lagipun pasal aku berpindah ke jabatan baru nie pun dah aku coretkan dalam entry terdahulu. Starting the first day i step my feet in here up to this moment, alhamdulillah, aku suka with my new environment. Pejabatnya pun cantik, staf di department aku nie majoriti new staf.
Pagi tadi sebelum keluar dari rumah sempatlah aku sembang agak lama sikit dengan housemate. Semenjak aku di jabatan baru nie, boleh dikatakan me and my housemates are like stranges. Really rare to have to time to chat even for a second. Tapi bila difikir-fikirkan bagus jugak. Tak pening kepala otak nie memikirkan perkara yang tak sepatutnya aku fikirkan. Budak rumah aku tue sempatlah bercerita pasal office environment dia. Katanya officer (yang dulu pernah miss communication dengan aku dan dia juga yang beria-ia nak sangat aku pergi ke tempat baru aku la nie) cuti sebab kena denggi. Officer lagi sorang pulak cuti accident. The x-boss pulak ada urusan di luar kawasan kampus. Ada miss communication bila kawan aku nie minta dia hantarkan MC yang original tue. Then got few problems here and there. Aku dengar dan kasi komen apa-apa yang patut saja lah. But inside of me i feel release since aku dah terlepas dengan segala perkara-perkara yang remeh tue.
Jam 10.00 pagi aku keluar kejap ke bank. Sambil masukkan duit tue aku request nakkan penyata. Aku tunggu sampai 10 minit semata-mata nak dapatkan penyata. Bila aku ke kaunter dan bertanyakan pasal penyata tue, staf tue cakap 'dalam process'. Tapi aku tengok buku aku ada kat atas meja tue, depa tak buat apa-apa pun. Dah tak tahan sangat menunggu, aku pun ke kaunter tue balik. Aku cakap kalau lambat lagi tak payahlah aku dapatkan penyata tue. Terus staf tue serahkan buku akaun aku kat pegawai in charge. Eeii..geram aku. Kalau tak boleh buat cakap saja tak boleh buat, jadi tak payahlah aku tertunggu-tunggu. Sambil aku keluar nak sampai ke kereta mulut aku asyik membebel saja. Budak office yang join aku tue depa diam saja, tak cakap banyak. Agaknya itulah first time depa tengok aku membebel kot..hehe..

No comments: