Friday, July 28, 2006

Jalan-jalan

Celik saja mata nie, perut aku dah rasa semacam saja. Terus saja aku ke toilet. Sebenarnya dari malam tadi lagi perut aku dok memulas. Agaknya mungkin juadah semalam kot. Dalam jam 7.15 am, aku sms to one of my officemate yang aku tak datang kerja hari nie. Lepas bersiap-siap, aku terus ke klinik panel. Sampai kat sana dalam jam 7.55 pagi, my officemate yang lain department dah ada situ dah. Dia sampai dulu dari aku. Tapi staf sana cakap doktor akan sampai dalam jam 8.30 am. Aduih! Time nie lah pulak doktor tue nak datang lambat. Sambil tunggu doktor, aku berbual kosong dengan kawan aku tue. Tak lama lepas tue staf tue panggil nama, tapi dia panggil aku dulu! Sambil dok blur tue aku dah pandang terpisat-pisat kat kawan aku tue. Bukan salah aku, tapi staf tue mention nama aku. After explaining to the doctor what is the problem, aku minta cuti untuk hari nie. Nasib baiklah dibenarkan. Aku risau juga nak ambil cuti sebab aku baru lagi ditempatkan di jabatan baru tue. Aku tak naklah nanti dikatakan baru saja masuk ke tempat baru, dah memandai cuti. If possible aku nakkan imej yang baik. Tapi untuk kes aku kali nie memang tak boleh nak elaklah.
Meantime kawan aku pun dapat MC jugak. So kami having breakfast together di kedai makan berdekatan. Then only kami balik ke destinasi masing-masing. Dah alang-alang dapat cuti nie, terus aku langsaikan perkara-perkara yang tertangguh:
1. Pergi ke maintenance office untuk collect refund.
2. Pergi bank in duit refund dan update buku akaun aku.
3. Pergi bank in duit dan masukkan dalam akaun tetap aku.

Sampai saja rumah dah jam 11.15 pagi. Terus aku siapkan apa-apa yang patut. Tengah dok seterika baju, Abang called. Cakap lebih kurang, then we put down the phone. Malam tue Abang jemput aku keluar kejap untuk minum. On the way dari Ampang nak ke Hulu Kelang jalan dah start jammed. Abang mentioned selalunya area situ memang cam tue sama ada accident ataupun kereta rosak. He'a right! Bila kami dah sampai ke depan sikit dan Abang pun dekatkan kedudukan kami dengan lokasi tue, rupa-rupanya ada accident; kereta wira aeroback dengan Rexton; kereta wira tue di belakang dengan bahagian depan tue memang dah hancur dah dan keadaan pemandu tue memang ngeri sangat. Kereta tue terbakar and that time pulak pasukan penyelamat tengah bertungkus-lumus tengah keluarkan mayat pemandu tue. Posisi pemandu tue tengah pegang stereng dengan kepala terkulai tapi tak nampak kepala; rasanya hancur kot. Lepas tue pemandu kereta Rexton tue dah tak nampak dah. Seram aku tengok. Terus aku pegang kepala dan tutup mata aku. Terus aku minta Abang cepat-cepat berlalu dari situ. Memang teruklah keadaan kemalangan tue. Malam tue sampai saja rumah, mata nie payah nak lelap; asyik teringatkan incident tue saja. Entah jam berapa barulah terlelap.

No comments: