Thursday, July 20, 2006

Sate Kajang

Hari nie aku balik on time. Tiba masa aku nak scan kad staf aku, tetiba system terminal tue buat hal pulak. Jenuh aku berpatah balik untuk scan ke bahagian fakulti. Agaknya system tue pun tak benarkan aku balik on time kot..haha..sampai saja lepas stadium, kawan aku dah tunggu. So bila kereta aku dah dekat dengan kereta dia, aku bunyikan hon as a signal so that she will follow me. Sampai rumah aku lock kereta and get into her car. Kami keluar pergi makan. Dalam dok sembang-sembang tue tetiba keluar idea nak pergi makan sate Kajang.
Sampai saja rumah, pakcik sebelah tue cakap yang dia ada masak something, so dia nak kasi sikit kat aku dengan budak rumah aku. Terus aku mentioned pada kawan aku minta dia standby sebab aku nak kena rush mandi and so on. Lepas Maghrib, dia dengan boyfriend dia datang ambil aku. By the time we reached there, orang dah ramai dah. Aku perhatikan kawan aku dengan boyfriend dia memang serasi, boyfriend dia memang caring, cuma itulah..depa nie suka sangat gaduh. Ada saja benda yang depa nak bertekak. Gaduh lepas tue baik balik, pas tue gaduh balik. Aku pun dah tak tau nak cakap macam mana lagi. Habis makan kami round KL; Bangsar, Bukit Bintang. Tetiba aku terperasan ada signal miss call from my mobile. Bila aku amati, nombor Abang. Terus i dialed him. "Why you didn't answer me?"
"I tak perasan sebab by the time i makan sate Kajang tadi surrounding dia bising sangat. I am in KL right now; exactly Bukit Bintang area."
"Kenapa you tak cakap tadi? You pergi dengan siapa tue?" Tanya dia bertubi-tubi.
Terkejut dia bila aku cakap aku ada di KL. Cuma aku mentioned pada dia that i was on my way home. Bukannya dia mengongkong pergerakan aku, cuma dia risau kalau aku keluar malam tanpa ada tujuan. Lagipun aku perempuan. Kurang manis katanya.
Sampai depan rumah waktu aku nak buka pintu, Abang called again. Aku cakap aku dah sampai. Lepas cakap apa-apa yang patut, i put down the phone. Wash my face, cuci kaki then zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

No comments: