Sunday, June 25, 2006

'Retreat' Pengurusan Pentadbiran-the last day

At 6.30 am, i wake up. Jenguk ke arah bilik air ada orang guna. Erm..baik aku seterika baju dulu. Kalau ikutkan aku tak perlu rush pun. First and faremost, aku tak handle apa-apa agenda untuk hari terakhir nie, it's just that aku hanya jadi Urusetia saja. Last but not least, aku tak perlu present apa-apa. Itu yang buatkan kengkawan lain 'hangin' dengan aku tue...hehe...
Sampai di coffee house, kengkawan lain dah siap makan. Settle makan kitaorang beramai-ramai ke dewan tempat bengkel. Hari nie depa kena habiskan lagi 3 kumpulan pembentangan. Bila tiba giliran Unit Pentadbiran dan Automasi, aku tanya beberapa soalan dan bagi cadangan penambahbaikan. Bagi aku apa yang aku tanya dan cadangkan tue melalui apa yang aku nampak. Tapi bagi orang lain mungkin depa menganggap aku saja nak 'hentam' unit tue. Well, up to them whatever they want to say. Just ignore the the crowd minority. Habis semua pembentangan, tiba giliran my big bos pulak buat rumusan. Dalam my tue dok celoteh itu dan ini, budak rumah aku tetiba berbisik pada aku.
"Balik nanti macam mana?". Aku pun bertanya balik kepada dia dengan soalan juga.
"Kenapa, ada hal ker?".
"A'ah."Taklah pulak dicakap apa halnya tue. Aku pun tak bertanya dah malas nak ambil tahu.
"Erm..tak apalah kalau macam tue nanti Su balik dengan bas sajalah."
Tak lama lepas tue aku bingkas bangun ke arah kengkawan aku yang datang dengan bas. Mungkin kawan aku tue tersentak dan terasa hati, dia ingatkan aku marah dengan dengan dia kot. Tapi aku pulak time tue dah risau, itu yang aku terus pergi cari kengkawan yang naik bas tue. Siap aku remindkan diaorang yang aku akan join depa. Manalah tau kot-kot depa tinggalkan aku ker apa ker. Tapi tersentak juga dengan pertanyaan dia tue. Aku rasa aku nie dah menyusahkan dia sebab tumpang kereta dia nak ke bengkel nie. Tapi kalau waktu tue aku nak naik bas aku risau aku akan tiba lewat sebab aku salah sorang Urusetia, kot mana pun kena ke sana awal sikit dari peserta. Baru aku teringat yang dia langsung tak pelawa aku pun naik kereta dengan dia. Aku saja yang gatal nak join dia. Ha! Kan dah padan dengan muka aku!
Habis rumusan, kami semua terus ke coffee house untuk lunch. Bila aku dah nak bangun dari kerusi, my housemate tue baru sampai. Terus saja aku berlalu, tapi aku mention pada kengkawan aku yang lain aku terpaksa naik ke bilik awal sikit since i didn't pack any of my clothes. Mungkin dia terasa kot. Lantak lah. malas dah aku nak menjaga hati orang sedangkan hati aku nie tak terjaga pun. Dah siap packing kami semua turun ke bawah since bas pun dah sampai. Baru nak buka pintu, housemate aku pun baru sampai. Terus kami ke lif. Lagipun kalau dia lambat pun should be no problem sebab dia balik dengan kereta with that practical girl. Sampai di bawah, kawan-kawan yang lain dah ada kat situ. Tadi depa call tanya aku nak join depa ke go-kart ke tak. At the end, kami semua ke sana. Aku yang tak pernah turun join bebudak lelaki. Habis saja kami terus balik.

No comments: