Monday, June 26, 2006

Alamanda, Putrajaya

Hari nie budak rumah aku tak pergi kerja, tak sihat katanya. Aku pun malas nak tanya lebih-lebih since still early in the morning. Lagi pulak perselisihan faham aku dengan dia still consider 'belum settle lagi. Sampai saja office, pagi tue boyfriend dia bertegur sapa dengan aku tapi macam acuh tak acuh saja. Ditunjukkan muka masam dia tue. Aik! Pelik aku, sebab jarang boyfriend dia tue bersikap sedemikian though ada problem. Agaknya sebab budak rumah aku cerita pasal salah faham kitaorang kot. Then after lunch time, he came to my room to fax something. Pun muka tue masam juga. Aku pun dah malas dah nak layan. Takkan lah perkara kecik pun dia nak story dekat boyfriend dia. Aku tak nafikan kengkadan pun aku share cerita yang agak light and easy dengan Abang, but that's it. Taklah sampai ke tahap nak hasut Abang untuk ada rasa benci pada apa juga perkara yang aku share dengan dia. Agaknya dia nak kata dalam hal kelmarin tue aku yang saja cari pasal tak nak cakap dengan dia, aku yang lancarkan macam 'perang' gitu. Memang after all this time pun aku dah lama perhatikan; nak cakap karang aku khuatir aku pulak akan bersikap macam tue. Dia nie jenis yang suka menampakkan dia di pihak orang bersalah. So of course people will pity at her. People will back up her. Aku dah berapa kali dah dimalukan secara terang-terangan tapi aku malas nak ambil pusing. Aku anggap 'masuk telinga kiri keluar telinga kanan'. Normally she will said that she's sharing the story with me, but i am sure she's sharing the same thing with other people as well. Tapi perkara yang amat ketara ialah, dia akan datang kat aku cakap orang tue atau orang ini dah say something kat dia that makes her piss off. Tapi bila aku perhatikan bila dia berhadapan dengan orang yang dimaksudkan tue, bersembang biasa saja. Siap boleh bergelak ketawa lagi. Entahlah tak tahu aku nak tafsirkan macam mana. Cuma aku dah serik dimanipulasikan lagi. Cukuplah dengan pengalaman masa aku study dulu. If possible aku dah serik facing the same matter anymore. Itu yang buatkan aku susah nak percaya orang lain, apatah lagi orang yang aku baru kenal.
Tengah hari aku ajak sorang budak office temankan aku ke Nilai Square. Aku nak cari baju melayu untuk adik lelaki aku di Akademi Imegresen tue. Last week waktu aku dah sampai PD dia sms minta aku carikan baju melayu untuk dia. Kalaulah dia sms awal, kan senang aku belikan siap-siap dan terus saja hantar baju tue kat dia after habis bengkel tue. Dia nak sama ada baju warna hitam ataupun putih. At last aku pilih warna hitam sebab kalau putih cepat kotor. Settle pilih baju melayu, aku cari few tudung pulak. Budak office tue siap belikan sehelai seluar for office use.
Lepas punch out, aku dengan kawan aku pergi ke Shell sebab aku nak minta kawan aku ajarkan aku untuk isi angin tayar..hehe..believe it or not, sepanjang aku guna kereta, tak pernah langsung aku isi angin tayar, semuanya orang lain yang buatkan untuk aku. Plan nak pergi makan pasta di Pizzahut, tapi entah macam mana entah lah, tertukar plan, terus kami ke Alamanda, Putrajaya. Aku memang tak pernah drive ke sana. Kami guna jalan ke Sepang. Memang kiri kanan jalan tue lengang. Kalau malam memang langsung tak ada lampu. tunggu kawan aku. Sampai jugak kami ke Alamanda. After parking, terus pergi ke medan selera kat situ. Kami order nasi ayam with black paper. Lepas tue only kami start tengok-tengok barang yang nak dibeli. Aku beli kasut sandal. Kawan pulak beli kasut untuk dipakai waktu konvokesyen sebab she's going to be salah sorang dari urusetia. Settle beli kami terus balik. Aku ingatkan kawan aku tue ingat jalan balik, rupa-rupanya hampeh! Kami balik ikut jalan lama Dengkil. Sampai di satu kedai gambar, kami bertanyakan arah jalan. Alhamdulillah jalan tue lead terus ke Bandar Baru Salak. Hantar kawan aku balik rumah ke rumah, terus aku gerak balik.

No comments: