Thursday, June 15, 2006

Nak kutangan..anak orang..

Malam aku jumpa Abang. Nie semua gara-gara demam bola kononnya nak tengok di luar dengan kengkawan, meriah sikit katanya. Nak marah dah itu minat dia, dah tue pulak World Cup nie bukannya tiap-tiap tahun, tak apalah..sayang punya pasal..heheehe..tapi sebelum itu katanya dia nak jumpa kawan dia kejap. Bila kami sampai di Bora Ombak, kawan dia dah menunggu kami dengan girlfriend dia dan juga 2 of their friends, one guy and one lady. Turun saja dari kereta, Abang cakap yang the other lady tue memang dari mula lagi cuba nak flirting on Abang. Aku dah tersentap! Pelik betul aku, kenapalah banyak pompuan suka dengan Abang aku nie, nak kata hensem, tak jugak...hahaa..cuma bagi aku dia nie sedap mata memandang. Nak kata muda, dah tua dah..hehe...But one thing for sure, dia pandai ambil hati orang, tak kira lelaki ataupun perempuan. Itu yang buatkan who ever lady yang pernah sembang dengan dia feels comfortable. Kadang-kadang tue aku marah juga dengan sikap dia yang macam tue, the feeling of jealous is there, definately! Also aku tak nak nanti orang lain akan miss enterprate pulak dengan sikap dia yang bersahaja tu. Kang depa ingat dia suka depa ker apa ker..hehe..sapa tak sayang boyfriend beb! hahahha...Apa lagi, serta-merta mood aku dah bertukar, aku pandang semacam saja pada Abang. Dalam nak menyampai ke arah kengkawan dia tue, siap aku cakap lagi dekat Abang, 'i will fuck her'. Abang dah diam dah. Dia tahu aku dah not my self anymore. Sampai saja situ, Abang perkenalkan aku pada diaorang. That lady pun say 'hi' to me tapi dari cara dia tue semacam saja, cakap-cakap perli, entah apa yang dia cakap, aku dah tak ingat dan tak nak ingat pun. Agaknya she'didn't expected that i will becoming with Abang. Rupa-rupanya this lady macam jual skim insuran gitu. Rancak dia berbual pasal skim insuran dia tue. Abang yang memang langsung tak setuju dengan apa yang dia cakapkan, terus bertekak dengan dia. That lady yang sebelum tue duduk berselang sebuah kerusi dengan aku, siap tukar kedudukan dengan that guy that join us, maknanya Abang di bucu meja, aku di tengah dan that lady di sebelah kanan aku. Ghairah dia dok explained cerita dia tue, sekali-sekala tangan dia tue dok kuis tangan Abang konon nak minta perhatian Abang. Aku yang berada di tengah di antara Abang dengan that lady, dia buat tak peduli pun dan langsung tak respect at all (i mean that lady). Aku dah memang marah dan berubah riak muka waktu tu, tapi aku diamkan saja. Aku nak tengok sejauh mana gelagat that lady. Abang pulak macam blur saja. Lagi lah aku rasa macam nak hentak saja kaki Abang time tue. Aku dok peratikan jugak, that lady sengaja biarkan butang kemeja dia terbiar macam tu saja tak berkancing sampaikan boleh nampak bra dia. Colour hitam lagi tue, sebab aku pun sempat jenguk jugak nak tengok bra dia colour apa...hahaa..at that time memang aku dah tau dah taktik that lady tue memang dia nak menggatal dengan Abang. Sambil nyelam sambil minum air gitu. At the same time juga nyamuk dah menggigit both of my kaki. Pilih lokasi dekat dengan pokok, macam mana tak banyak nyamuk. Lagi ler 'menguncam' muka aku nie. Abang yang dah sedar something on me, terus tanya perlahan pada aku, ' Are you ok?' Terus aku jawab 'not ok'. Dia diam.
Meantime dalam depa dok bersembang, aku perhatikan juga kawan Abang yang datang dengan girlfriend dia tue. Kalau sebelum ni dia bersahaja saja sembang dengan aku, tapi waktu tue aku perhatikan riak muka dia macam muka bersalah saja. Agaknya dia pun tak expect kawan perempuan tue akan bertindak keterlaluan ataupun mungkin dia pun tak menjangkakan aku pun akan join depa. Apa pun rumusan yang aku buat pasal kawan Abang tu still tak boleh merubah mood aku malam tue. And overall memang i can't get along with Abang's friends. Totally can't! Tak lama lepas tu, kami pun minta diri untuk beredar. Aku terus saja meluru ke kereta. Abang tanya apa pun aku dah tak endahkan. Masuk saja dalam kereta, terus aku hamburkan kemarahan aku. Terus aku luahkan apa yang buatkan aku rasa tak selesa, apa yang buatkan aku meradang sangat. Abang dengar saja. Lepas tue baru dia explained the exactly matter. Memang pun Abang tak suka kengkawan dia, but it's a business matter. So whether like it or not, he have to be like that. Sempat lagi aku cakap dekat dia "jangaan u pun terikut dengan gelagat diaorang dah, cakap tak tentu hala, tak tahu hujung pangkal. Langsung tak respect orang bla..bla..bla..". Siap lagi aku smash dia "ikutkan hati i tadi, i could just leave you and i will go home by myself, but i couldn't do that since i am taking your name as well". Abang memang langsung tak cakap apa. Sebab dia tahu kalau aku tengah marah, dia akan biarkan aku bebelkan apa saja yang aku rasa nak cakap waktu tue.. Bila aku dah okey only he will start to talk. Memang antara kami kalau ada perkara yang rasa tak puas hati, terus tanya directly, but the respect is still there. Even aku pun pernah guna perkat 'bodoh' but the respect is still there. Aku akan pastikan apa juga tutur kata aku tak akan melampaui batasan. So does him. Siap aku remindkan Abang not to bring her to any of our conversation sebab i am afraid i might do something.

No comments: