Tuesday, June 20, 2006

Family Holiday..continue

Lepas bangun, kami terus ke coffee house for breakfast. Since Harris dah boleh makan kanji, so ayah suapkan dia makan kanji nasi yang kebetulan ada diserve di situ. Berselera betul aku tengok dia makan. Lambat saja suap, dia dah start merengek dah. Alhamdulillah malam semalam dia tidur nyenyak saja. Even time ayah aku ambil tidur dengan dia pun still nyenyak. After that kami terus check out. Ikutkan plan adik aku, dia tak mau family aku ikut hantar dia sampai ke tempat dia melapor diri tue. Entahlah dia malu ke apa ker, tapi dia cakap he's not a small boy anymore. Tapi aku berkeras jugak for my family to follow as well. Lagipun lepas nie tak tau bila lagi kami berkesempatan nak datang sini lagi. Jadi bila dah alang-alang tue better ke sana sekali. Sampai saja ke tempat tue, dah ada peserta lain yang dah sampai. Mak dengan ayah aku siap 'interview' family lain yang datang ler. Ada yang datang dari Kelantan, Sabah even Sarawak. Dalam adik aku sibuk dengan pendaftaran masuk, kami duduk di khemah yang disediakan. Memang banyak peserta yang lapor diri. Peserta perempuan pun banyak jugak. Bila sampai di kaunter penempatan, aku tanya petugas situ kalau-kalau aku boleh ikut adik aku hantar beg ke bilik dia, tapi depa hanya cakap peserta sahaja yang dibenarkan masuk. Meantime aku tunggu di luar saja. Bila adik aku turun, kami sama-sama berjalan ke arah family kami. Lepas salam, kami terus gerak balik ke rumah aku. Sempat lah aku bawa depa jalan-jalan ke Nilai 3 dan Mydin Mart. Lepas tue baru depa gerak balik. Sampai saja di rumah, aku terus keluarkan barang-barang dari dalam kereta. Letak dalam bilik, kemaskan apa-apa yang patut. Terus aku lelap sekejap. Memang letih beb!

No comments: