Tuesday, June 06, 2006

Cerita Cicak

Lepas punch, aku dengan budak rumah terus gerak ke pasar malam. Dalam dok browse nak cari apa yang nak dimakan, tetiba kitaorang siggah di gerai jual murtabak. Erm..macam best je. So aku pun beli murtabak daging, meantime kawan aku pulak beli murtabak ayam dan daging. Aku beli nasi campur dengan apam balik yang kecik tue. Jumpa jap pakcik kt situ. Makcik aku pun dah start berniaga dah hari nie. Siap bawa baby dia lagi..hehe..memang cute, tembam betul pipi baby tue. Sembang lebih kurang, terus balik. Sampai rumah kawan aku terus gegas berkemas apa-apa yang patut sebab dia nak balik ke rumah Abang dia di Subang Jaya. Tinggal lah aku sengsorang malam nie. Abis saja makan, aku terus mengadap tengok chinese series yang aku tengah dok ikuti ceritanya. Tengah dok leka, tetiba aku rasa ada benda jatuh, betul-betul atas riba aku. Bila aku tunduk ke bawah, aku tengok anak cicak terjatuh dari atas dinding! Apa lagi, aku terkejut terus terbangun. Anak cicak tue pun agaknya tak expect akan jatuh jugak, pun terkejut. Terus menyusup entah ke mana entah. Nasib baik time tue aku dah habis makan. Kalau tak, maunya aku bungkus sekali anak cicak tue dalam bekas polisterin makanan aku tue..hehe..

2 comments:

Zul Abdullah said...

Awak suka tengok gambor cina gak yer.. ni mesti tengok Condor Warrior tu...

hehh heee!!

langkah pertama.. said...

cite tue mula2 tue mmg tengok..tp asyik miss jer..itu yg terus jd maleh tue..