Sunday, May 21, 2006

Facial

Pagi nie bangun lewat sebab semalam pun tidur dah pukul berapa entah. Lepas saja bersiap-siap aku terus ke tempat Kak Ita. Dah parking baru aku called dia, sebab on the way tadi call can't get her. Sebelum tue aku pergi kedai kasut jap sebab nak tukar tumit kasut aku. Sampai situ dia dah ada dah, ada sorang customer gak. Memang berseri muka ibu mengandung akak tue. Kiranya tue the 3rd baby. Dia cakap insya-ALLAH baby boy, sebab the previous tue 2 daughters. Sambil-sambil dia buat facial tue kami pun sempat jugalah bersembang pasal perkembangan terkini. Lagipun the main point aku ke sana bukan nak buat facial saja, tapi aku nak jumpa dengan akak tue sebab it's her last day. Lepas nie dia akan cuti sebab tunggu hari saja tue. Nanti akan ada orang jaga sekejap kedai tue dalam tempoh akak tue berpantang nanti. Akak nie memang lawa walaupun dah ada 2 orang anak dan tengah pregnant. Aku tanya kalau-kalau kat area rumah dia still ada rumah kosong. Dia cakap lagi kalau rumah kosong still ada, sama ada rumah kosong ataupun fully furnished, but the price is totally difference. Erm..bagus juga idea tue, sambil-sambil tue nanti bolehlah aku survey ataupun minta Abang tolong surveykan. Settle saja buat facial, aku beli juga few of the items barang-barang yang aku selalu guna. Memang lah aku cadang nak guna SKII tapi bila tengok setnya saja dah mencecah almost RM800.00, terus saja aku batalkan niat aku tue. Lagipun aku dah stick dengan produk nie for almost 3 years. Ada juga ler kengkawan aku yang cakap mula aku nampak sedikit perubahan, yang positif ler..hehe..tapi kalau lah Abang tahu yang aku pergi buat facial, plus pulak dengan beli lagi barang-barang dia..hehe..maunya aku kena 'tazkirah'. Dia memang kurang gemar kalau aku pakai make-up. Katanya biar lah muka aku cam tue. Dia suka nampak natural gitu..hehe..aku gelak jer ler..tapi dalam hati aku cakap 'mana boleh, kang kalau aku tak cun kang, Abang cari orang lain lak, isy..tak boleh..tak boleh..'macam kelmarin time aku tengah drive dan dia dok kt sebelah, sempat lagi jenguk tangan aku yang time tue tengah letak tangan kat gear. Dia siap cakap tangan aku nampak kasar, siap compare dengan tangan dia lagi. Katanya lagi lembut lagi tangan dia. Heheeh..geram aku. Rasa nak saja stop kereta kat tepi jalan suruh dia ambil cab jer..ehheh..Dia cakap lagi tangan aku jadi macam tue sebab aku banyak sangat guna chemical, contoh terdekat macam guna barang-barang kosmetik. Sabor jer ler..menceceh macam mak nenek, dalam dia dok membebal tue aku cepat-cepat tukar topik lain..heheh..nasib baik le dia pun lupa terus pasal 'tangan aku nampak kasar'. Settle jer aku terus pergi cari novel dekat Kedai Buku Popular. Sempat rembat 2 buah. Turun jer aku terus pergi ke kedai Linda Onn, My Moms Chicken Rice. Rasa macam nak try, ok ke idak. Sampai rumah terus aku makan nasi ayam tue. Erm..not bad. Sambil-sambil tue tunggu gak phone call from Abang. Sambil-sambil tue aku sempat juga menonton cerita di tv1 sampai ler aku terlelap.

No comments: