Friday, May 19, 2006

blogdrive

Pagi as usual aku buat ym. Sempat lah aku berchat with few of my daily fans. Dalam dok chat dengan kawan aku nie tetiba dia nak tahu sama ada aku ada blog. So i said yes. And she said she got as well. Kami pun saling tukar-tukar blog address. Any how aku nak ucapkan congrats kat kawan aku sorang nie sebab dia dah berjaya create new blog. Dia nie memang kaki novel dan bercita-cita nak menulis novel. Aku yakin dengan kebolehan dia. Memang dari awal perkenalan lagi, dia ni 'hantu novel'. Aku harap dia akan success dengan apa yang dia nak buat, insya-ALLAH..dan satu perkara yang best dia akan tolong 'make-up' blog aku yang nampak dull, yang tunggu masa jer nak 'runtuh' tue. Buat malu dekat bro Dzool jer..blog dia lawa gitu..blog aku lak hampeh..
Memang dah lama aku tak jumpa dengan kawan aku nie. Aku dekat sini, dia pulak kerja di Penang. Dulu yang boleh kenal pun sebab after SPM, aku kerja kilang for a year. Itu yang aku boleh kenal dia tue sebab kami sama masuk kerja dan sama shift. Ingat lagi time kami nak diberi taklimat, semua tunggu di kantin. Kawan aku ni pulak nama dia Yan, duduk jauh dari orang lain sambil baca novel..konon-konon 'tenggelam dalam dunia dia sendiri' ler tue. Dalam hati aku cakap 'ala minah sorang nie, kerek lak'...heheh..orang lain siap kenal antara satu sama lain, si Yan ni pulak seems not so interested. Itu lah detik perkenalan. Dalam dok kutuk-kutuk, tup-tup dia jadi my best friends. Kelakar betul! Banyak perkara aku belajar dengan dia. Tapi aku selalu kena 'sembur' dengan Yan sebab aku selalu kena buli dek orang lain; orang kata apa pun aku diamkan saja. Yan yang selalu ajar aku macam mana nak buat supaya aku tak kena buli. Tapi dia selalu buli aku! Itu yang tak tahan tue. Memang kadang-kadang tue geram jugak, rasa nak saja 'gam' mulut dia so that she won't talk much sebab karektor kami memang berbeza. Perwatakan dia agak 'kasar' manakala aku pulak jenis yang 'mengikut' tapi dengan perbezaan itulah yang buatkan kami still a good frenz walaupun berjauhan. Selalunya kalau aku tak ikut dia balik ke rumah dia di Bedong, dia pulak akan ikut aku balik ke rumah aku. Sambil-sambil tue aku sempat jugak lah 'couple' dengan adik angkat Yan. Nama dia Kaja, aku ingat lagi nama dia. Tapi kami kawan sat saja. Rasa tak ada keserasian antara kami. Lagipun Yan pun cakap yang aku dengan Kaja nie memang kawan tak lama, memang sungguh pun cakap Yan tue. Memang masin mulut dia. Sebab itu aku tak suka kalau dia cakap sebab dia suka cakap lepas, and most of her words become true. Itu yang aku tak suka tue. But time passed. Genap setahun kerja situ, aku dapat sambung pelajaran ke UiTM dan Yan pulak dah bertukar kerja sebab kilang kami tue dah start buang pekerja sebab time tue kemerosotan ekonomi. Masing-masing dapat duit pampasan, macam aku nie tak banyak ler sebab aku baru sangat kerja situ. Yan pulak tak lama lepas tue get marry with a good guy. Aku rasa bersyukur sangat sebab Yan kawin dulu. Aku dapat rasa ada perubahan pada Yan. Kalau dulu Yan yang aku kenal agak kasar tapi la nie dah bertukar more to feminin..heheh...'Yan..hang jangan marah no..dalam dok-dok cerita pasai hang nie, aku memang sayang hang, so bear in mind that'. Kalau nak diingatkan, macam-macam insiden aku lalui sepanjang aku berkawan dengan Yan; pengalaman pahit, pengalaman manis tapi dengan pengalaman itulah yang mengajar aku untuk jadi lebih tabah dan kuat. Until what i am now. Aku bersyukur sangat dipertemukan dengan insan yang bernama Syaliyan Shafie. Terima kasih Yan. Susah untuk aku jumpa dengan kawan yang sanggup susah dan senang. Kalau kawan yang nak menjatuhkan kita lagi tue memang adalah. Aku berdoa moga hidup Yan bersama husband dirahmati dan aku mengharapkan agar Yan juga mendoakan kesejahteraan aku serta dipercepatkan jodoh aku..Amin..

No comments: