Monday, March 27, 2006

Postpaid

Aku dah fikir dah pasal benda nie dari dulu lagi. Cuma hari nie baru aku berkesempatan untuk buat apa yang aku fikirkan worth it. Tengahari tadi aku keluar dengan kawan aku pergi ke Celcom untuk buat register nombor. Asalnya aku nak maintain guna nombor lama tue cuma aku nak tukarkan ke line saja. Tup-tup orang tue cakap buat masa la nie, memang tak boleh. So apa yang boleh aku buat hanya regiskan saja prepaid, kalau tak akhir tahun nie depa akan start blok prepaid nombor yang tak diregis. Settle aje tue, aku terus tanya prosedur nak buka line for new number. So orang tue suggestkan aku amik Postpaid, lebih murah compare yang aku guna la nie Liteprepaid. Dah tue prepaid pulak tue. Bila aku bajet balik, guna prepaid boleh dikatakan aku top-up every week. Tak tahan beb! Lari bajet aku. Belek punya belek plan tue, at last aku amik yang 450 minutes. Rupa-rupanya lama jugak nak register line nie..mana lagi nak isi borang ler apa ler. Alhamdulillah semuanya settle. So now i am having a new number..meantime aku rasa bersalah jugak kat kawan aku tue sebab dia cakap dari tadi dia belum makan apa-apa lagi. Since dia tunggu aku pun agak lama, aku cadangkan kat dia untuk tapau and so on. Dia tak nak pulak. Alamak! Dia marah aku ker. Actually dari pagi lagi dia dah called aku cakap that she's having a mis-communication with his boyfriend. Aku jugak yang 'gatal mulut' ajak dia keluar lunch dengan aku since i guess she's going to be release after share the story to me. Ingatkan abis aje register (yang aku ingatkan urusan tue boleh settle sekejap saja, rupa-rupanya time rehat habih kt situ saja) aku akan bawa dia ke kedai makan ke apa..tp hampeh! Aku nie memang ler..muka dia pun berkerut semacam. On the way balik tue dia diam saja. Sepatah ditanya, sepatah ler yang dijawab. Aku dah tak tau nak mulakan perbualan tue macamana dah. Of course i've guilty. Tak lama lepas tue dia called aku dan cakap dia cuba called her boyfriend asked for the explaination. Aku pun minta maaf gak kat dia di atas 'terlepas pandang' aku tue. Suppose aku kena layan dia dan be a good listener. Nie tak, aku pulak yang sibuk dengan urusan aku. She said it's okey cuma dia cakap dia rasa tak sedap hati, itu pasal dia call bf dia. Esok pulak dia nak balik kampung dia kt Kelantan. Ada kenduri genap 40 hari abang ipar dia passed away. Apa yang aku boleh cakap kat dia ialah aku minta dia stay calm sebab esok dia akan drive all alone to the kampung. Risau jugak kalau dia stress kang lain pulak yang jadi. So ending of the story, kekadang tue we try to fulfill what we are trying to but something we are fail. But every insident must have to solution. Okey ler aku nak gerak dah nie...kita jumpa esok..papai..A'kum..

No comments: