Tuesday, March 28, 2006

Aku yang serba tak kena..

Mula kerja dari pagi sampai ke time nak rehat, aku asyik terkuap aje. Nak kata tak cukup tido, aku tido ikut timing macam biasa. Kalau terjaga few times waktu nak berkalih position tue, biasa ler. Bawa sampai ke time rehat tue aku plan nak lepak je kat bilik though aku memang ada plan ke few places.
-Aku cadang nak ke maintenance office nak serahkan kunci gril sebab mungkin time orang yang buat tiling tue akan datang ke rumah tue buat keje time aku ke seminar jumaat sampai ahad nie kat Crown Princess. Ahad lepas aku dah pergi survey dah tempat tue dengan Abang. Dia tunjukkan aku jalan ke sana. Siap kami singgah jap dekat coffee house dia kt level 10. Dekat level bawah tue pun ada gak coffee house dia, tapi Abang tanya sama ada aku nak cuba tengok yang dekat level 10 tue. Aku mengiakan saja. Overall aku rasa tempat nie pun memang under government gak, sebab ramai Malay dekat situ. So of course government servant ramai kt situ. Dah kami duduk dekat situ dan making an order; aku amik brew coffee, Abang pulak order Honey Dew sebab dia kurang sihat. Kalau tak tue brew coffee memang favourite dia. Abang cakap dia tak berapa sukakan suasana situ sebab it's seems so deem. Rasa nak tido jer once you enter to the coffee house tue. Aku tak cakap apa-apa tapi memang betul pun cakap Abang tue.
-Aku plan juga nak pergi ke Bank Islam nak check balance amout dalam account aku. Sebabnya kelmarin aku keluarkan duit kat Maybank. First time aku keluarkan duit dia keluar resit yang tulis amout duit yang aku keluarkan, tapi duit tak keluar. Cuba lagi for the second time, baru duit tue keluar bersama dengan resit. Itu yang aku nak double check tue benda-benda macam nie memang selalu sangat jadinya. So i have to making sure that my money is there according the it's real amout.
-Aku plan nak bayar electricity bill kt pejabat berdekatan. So the receipt tue nanti aku just akan tunjukkan pada budak yang akan menyewa rumah aku tue minggu depan (awal bulan depan le tue...hehe..). Means after this any bills she will start to pay. Rasanya nasib budak tue memang baik sebab setakat nie rasanya memang dah lebih dari 10 orang dah call bertanyakan rumah tue. Agaknya memang resam macam tue kan, kalau tak dak tue memang tak dak. Tapi kalau dah dapat penyewa tue, lepas tue sure akan bertalu-talu orang start making phone call regarding the house. Teringat balik time aku mula2 dapat diterima kerja dekat sini. Tak lama lepas tue macam2 tawaran yang aku dapat. Ada surat minta aku lapor diri kt building bersebelahan yang dulu aku praktikal kat tempat aku, Majlis Perbandaran Taiping. Lepas tue pulak tawaran untuk Pembantu Pensyarah. But first come first serve.

At the end aku keluar jugak, aku nak pergi update buku kat Maybank. Sampai situ parking la pulak tak dak. Aduih, jenuh aku tercari-cari kot ada yang boleh aku cilok jap. Tak dak jugak. Ending dia aku terus balik. Sebelum tue aku singgah kat tempat jual kuih tue, beli pisang goreng dengan cucur udang. Lepas parking tenguk jam..erm..awal lagi..so aku masuk dalam bilik, kunci pintu..terus yum..yum..yum..tp still ada balance cucur tue. Nanti ler aku abihkan balance dia kt rumah..ehhe..

No comments: