Thursday, March 16, 2006

Bank Rakyat

Time rehat aku terus keluar nak ke Maybank. Dalam perjalanan, baru aku teringat yang buku bank tertinggal dalam hand bag, so camner nk ke sana. So aku cancel ke Maybank, aku terus ke Bank Rakyat; buat saving Al-Mudharabah sekali ngn kad. Staf kt situ bagi kt aku 3 borang utk diisi. Memang ini ler yang aku paling benci, tapi nak tak nak kena isi gak kan..hehe..settle jer isi borang staf tue minta aku tunggu sat. Tak lama lepas tue pegawai in charge tue panggil nama aku dan dia minta aku sign few papers. Rupa-rupanya dia still ingat lagi muka aku. So dia pun nak tahu status statement untuk kereta aku tue. Kelmarin aku ada ke situ sebab aku nak minta statement payment untuk kereta aku dari bulan Julai tahun lepas sampai bulan nie. Tapi bahagian depa x leh keluarkan statement, so dia minta aku refer ngn bahagian Bank Rakyat yang aku deal time aku mula2 nak apply loan. Dia ingatkan mungkin loan aku yang stuck. Tapi aku expained kt dia yang payment aku dah diluluskan, cuma statement of payment jer menyatakan aku still x bayar lagi, tapi aku dah refer dah ngan staf kt bahagian bendahari, dia cakap kt bahagian depa dah clear. Pas tue lak aku called pegawai kt tempat aku mula2 apply loan tue; staf kt situ cakap pegawai tue keluar jap ler..pas tue called lagi dia cakap pegawai tue ada hal ler..terus aku fed up and the matter didn't settle. Hopefully it's ok kot. Bukannya apa, bila aku dah buka account kt sini nanti, senang bebudak yang rent rumah aku tue bank in duit kt situ. Lagipun bila depa dah bank in at least ada hitam putih. Kalau bagi tangan risau gak kan, kot ler tetiba jadi perkara yang tak diingini, we might not know.

No comments: