Wednesday, March 01, 2006

Aura Seri

Pagi nie celik jer mata, terus capai Aura Seri, bawa masuk ke bilik air. Aku titik dalam 3 titik dalam baldi. Pas tue sebelum mandi tue aku niat yang positif. Wangi tui..siap ngan rasa berangin lagi tue..Sebelum kuar dari bilik air, aku letak 1 titik kt tapak tangan, then usap kat muka, ke ubun kepala, last sekali kt telinga. Yang sebenornya kawan aku baru lagi jual produk nie. Ramai kengkawan dia yang pakai kata ada perubahan kat depa. Contohnya kawan aku yang jual produk nie cakap sebelum nie dia jenis yang cepat angin (cam aku ler tue..hehe...) tapi la nie dia dah leh cool down a bit. Aku pun nak tau gak sejuah mana kebenaran dia. Yang penting niat kita yang psikologi kita..so aku pun amik sebotol. Kalau ok, mungkin aku akan keep on tapi bergantung pada ekonomi aku ler.
Tengahari aku ada kelas Bahasa Inggeris. Tutor yang mengajar pun sempoi jer. Rasa cam gie kelas tue bukan nak belajar, tapi kami asyik ketawa jer..ok gak tue..x ler boring sangat. Aku nie kalau bab2 suruh wat esei ker, menulis ke, silap haribulan mau aku tertido gak tue..
..........................................
Semalam aku cuti sebab pindah rumah. Suppose lori sewa tue mai dalam 8.30 pagi, tapi budak umah aku minta postphone timing dia. So dia mai pukul 10.00 pagi. Punyalah banyaknya barang tak terkata. Mana lagi ngan barang sendiri, barang budak umah ngan barang umah itself. Nasib baik muat satu lori. Orang lori sewa tue okey gak. Dulu dia nie keje ngan PERMANIS. Pas tue dia tukar haluan dengan kerja sendiri; dia kuli dia bos. Sebelum nie dalam pemikiran aku orang lori sewa nie mungkin 'biasa2' jer, but this person memang knowledgable ler. Orang2 yang camnie kita nak. Normally ngan orang yang educated nie dari segi diplomasi tue still can be control. Kalau x agree on something, we still can ignore cara baik. Tapi kalau sebaliknya jenuh gak 'berpeluh jantan' nak explain things. Memang depa yang buat semua kerja angkut barang2 from A to Z. Kami pun ada tolong2 gak. Walaupun bayar depa, tapi kesian gak. Kami siap minta depa pasang katil ngan wat susun atur (especially barang2 dalam bilik aku ler..mana lagi ngan katil, almari, almari kain, tv and iron board). Sebelum aku wat payment, aku bagi depa air mineral sket. Iyerla letih wooo angkat barang nie. Settle satu kerja. Terus gie beli barang2 umah sesikit. Tengah dok ngemas barang, orang lori sewa tue called. Dia cakap kalau aku nak orang yang mesin rumput tue dia leh mai la tue gak. So aku pun janji nak jumpa depa kt depan rumah aku. After wat agreement, suppose harga yang depa cakap tue memang mahal, tapi memikirkan yang aku dah maleh dah nak fikir mana nak cari orang (yang sebenarnya ada, tp aku dah terlalu letih, penat then time tue lak memang panas terik walaupun dah nak kul 6.00 petang) terus jer aku agree and said to them that i will come again one hour after that. Sampai jer pas tue keadaan umah dah clear dah. Abih semua rumput2 depa bagi 'pecerah'.
Aku siap gie tapau lagi sebelum balik rumah. Banyak lagi barang2 yang nak dikemaskan tapi sebab aku dah letih sangat, so i just left there. Kalau tengok kat ruang tamu tue cam 'tongkang pecah' jer rupanya. Aku amik bilik tengah since budak umah aku minta nak bilik master bed room. Ikutkan hati aku memang aku prefer bilik master. Tapi buleh le mana2 pun. Jiran sebelah rumah kami tue bebudak bujang. Nampak jer kami parking kt umah, ramai kengkawan budak bujang lepak kt luar umah. Hehe..hopefully depa ok la kot..risau gak kot2 depa nie skodeng kami ke apa ker..hahaahaa.
Malam tue aku x leh lena sebab bilik tue panas walaupun dah on kipas. Pas tue lak kalau time tidoq tue kerap terjaga. Agaknya sebab rumah baru kot, so nak biasakan diri lagi. Aku berharap sangat keadaan rumah aku nie 'ok'. Dah serik rasanya stay kt umah sebelum nie; rasa x selamat kt umah sendiri, walaupun kt dalam bilik sendiri..

No comments: