Thursday, March 02, 2006

Lebam

Semalam time ngemas barang2, tetiba aku selak baju dan belek2 kt sisi pinggang sebelah kiri. No wonder la time aku tekan jer rasa sakit, rupanya dah jadi lebam. Kelmarin time pindah aku terlanggar bucu tangga waktu nak angkat barang. Lebam besaq pulak tue. Rasa nak letak ubat ke apa, tapi fikirkan nak settlekan sesikit ngemas barang, aku on hold jp..sampai ler terlena (lupa nak letak ubat).
Pagi nie dah hari kedua aku pakai Aura Seri tue. Entah ler sejauh mana keberkesanan produk tue. Pas tue lak Motivasi Pagi nie ada one lady give a talk (kat tv3). Antara cakap dia yang aku ingat ler..cuba jadi pendengar yang baik. Kalau kawan kita tengah cakap, tunggu sampai dia abih cakap, then only leh respon. Kalau dua2 pun cakap, sapa nak dengaq cakap sapa kan? Heh..cam terkena kat aku jer, kengkadang tue time kawan aku cakap, saja jer aku nyampuk, sebab nanti kalau aku tunggu, risau kalau aku lupa nak cakap apa. Memang aku nak kena buat perubahan gak ler. So pagi nie i did my very best to be a good listener. Kalau sebelum nie tone aku mungkin kedengaran agak kasar (tue apa yang depa kata, tapi aku rasa ok jer..nanti kalau aku cakap lemah lembut depa tak nak buat apa yang disuruh lak. Bila aku dah start cakap, depa cakap aku start mengarah. So camner tue? Sebelum nie memang aku ditugaskan untuk buat jadual penghantaran surat untuk tempat aku nie sebab still x dak PAR. Tapi itu la yang terjadi. Kalau x cakap, sure depa tak hantaq suratnyer. Bila dah suruh, depa cakap tone aku cam garang dan nada mengarah. Nasib baik tugas tue dah diambil alih dek orang lain. Kalau tak mau aku 'sakit jiwa' cam nier. La nie orang yang ambil alih tugas aku tue selalu gak share story dia ngan aku; dia pun having the same situation as mine. Aku senyum penuh makna jer la). Tengahari aku ngan budak umah tapau dan balik makan kt umah. Budak yang lagi sorang tue demam panas pulak. Seharian dia baring jer. Dia terpaksa ponteng kelas dia hari nie dari pg ke petang sebab dah x larat sangat dah. Petang nanti balik dari office budak sebilik dia nak bawa dia ke klinik.
Masuk opis, aku terus 'ngemas' sket. Kat bilik aku nie ada 2 fax machine; satu tue yang lama (suppose kena hantar ke bahagian pentadbiran tapi aku cakap kat boss aku yang photostate machine kat kaunter tue selalu meragam, so kalau ada fax machine nie leh membantu aku sket utk buat sehelai dua photo copy and my boss agreed) dan yang satu lagi tue jenis advance sket aar hp laserJet 3015. Hari tue fax machine yang baru nie dah ok dah setting dia, jadi aku letak kt sebelah pintu jer. Fax machine yang lama tue aku letak kt sebelah kanan, sebelah pc aku. Tup-tup hari tue kilat kuat so setting dia 'lari'. Dah jenuh dah aku called IT staff untuk betulkan kerosakan nie, tapi hampeh. Kata nak mai, tapi x mai2 gak. Maleh dah aku nak keep on calling. Jadi aku kena letak balik kt luar so nanti depa senang nak fax ke apa ker. Lagi pun bos aku x suka kalau ada staf sendiri ataupun staf lain mai lepak ataupun sembang kt tempat aku; dia memang x suka sangat ngan pemandangan tue dan pulak dia risau sbb banyak dokumen file dalam bilik aku. Agaknya mungkin sebab tue ler bilik aku yang bilik bos kt ujung sekali kot. Silap hari bulan kalau dok asyik leka buat kerja, dah x sedar yang kengkawan aku yang lain dah balik dah. Kengkadang tinggal aku ngan bos jer..kengkadang lak tinggal aku sorang jer. Nasib baik ler siang. Aku ada called budak yang nak wat wiring tue. Dia nak mai ke area tempat aku esok. So dah alang2 tue dia nak tengok umah aku gak. Aku kalau boleh tue nak kena compare gak quotation yang dia bagi ngan tempat lain, tengok mana yang agak reasonable, then only i will make decision. Nampak gayanya aku kena abihkan gak ngemas barang2 kt umah nie. Minggu nie memang minggu yang meletihkan ler..

No comments: