Saturday, February 25, 2006

Jalan-jalan

Pagi nie aku plan nak bawa Amir, adik aku ke kedai buku, tapi x jadi sebab sebab Ely bawa kete gi repair jap. Aku ada beli kt dia 4 buah english novel, tapi novel tue kecik2 jer, in simple english..cam Great Expectation and so on. Harap2 dia nak membaca. Tahun depan dah nak amik PMR tapi x nampak bersungguh nak study..risau sangat. Kalau aku dok membebel, dia diam sambil sengih jer,x tau nak wat lagu mana dah. Harris, anak sedara aku dah pandai sengih dah bila diagah, especially kalau ngan mak aku, dia memang nak sangat. Petang tue kami keluar sat, ayah dah drive. Kami gie tukar kasut sekolah Amir. Mak aku dah gie dah beli kasut pagi tue tapi bila dia try pakai, x muat lak. Memang kaki tongkang tui ler....bawa sekali di Harris tue. Dalam kete tue dia tidoq jer..tapi bilaa stop kt traffic light, dia buka mata..siap merengek lagi. Mengada2 pulak si budak nie. On the way balik kami singgah kt kedai makan. Seingat aku ler kami dah lama x makan kt luar, susah tul nak ajak mak. Ada jer alasan dia, letih ler apa ler..Ntah camner ntah tetiba Harris (aku tengah pangku dia time tue) muak! Bukan sket lak tue, abih baju ngn jeans aku. Cit! Bertuah nyer budak. Agaknya dia nak kasi 'kenangan' kt aku kot..tapi x per la Harris, mama long dia nie sekali-sekala jer lik kg. Sampai jer umah, dia terus tido. Agaknya letih kot jalan2 tadi.

No comments: