Friday, February 24, 2006

Depa dah buat dah..

Aku orang yang paling lewat sampai meeting..hehe..(best gak kan..selalunya aku yang kena mai awai sebab aku kena amik minit.. but since tugas aku tue dah diambil alih oleh orang lain..aku rasa lega sangat..aku memang x suka bab2 amik minit nie..). Bila time bab kemukakan isu berbangkit setiap unit, muncul ler 'parasit'2 nie kasi pendapat depa (kononnya). Kalau orang lain dengaq buat malu jer..cakap yang entah apa2, geram pun ada gak. Muka pegawai2 dah cuak dah, tapi depa amik pendekatan diam jer..nak tengok sejauh mana reaksi 'parasit'2 nie. Tapi dari situ dah boleh buat kesimpulan dah..kalau dah malas tue macam2 alasan yang dikasi; salah orang itu ler..salah orang ini ler. Pas tue terus bos aku cakap kalau kita dibayar gaji untuk buat kerja tue, buat jer la..nie dok berkira kerja lak. Ada pulak sorang staf nie pertikaikan sebab apa depa kena bertugas amik surat (kami still x dak PAR, so that's one of the reason depa culas sket bab2 anto surat nie. Ada gak yang pertikaikan pasai apa aku x masuk sekali dalam group depa anto surat gak, sedangkan aku memang anto surat especially yang URGENT). Mesyuarat petang tue memang agak 'panas' gak ler..iyer la dah 6 bulan kami x wat meeting since pindah tahun lepas. Overall memang aku x suka meeting tue sebab 'parasit2' nie cuba buat bangkitkan isu2 yang remeh. So mana2 staf yang 'menurut' jer nie of course jer terus ikut ngan 'fahaman'..lama2 depa nie terus jadi 'pemberontak' dalam diam. Kat depan kita baik, tapi kt belakang kita, macam2 yang depa cakap. Dah boleh nampak dah ler few 'pemberontak' kt tempat aku nie..depa nie 'pembawa virus' tau..merebak sket2..pas tue nanti yang akan sakit bukan depa, tapi orang lain. Depa nie bukannya x pandai..tp kepandaian tue digunakan ke arah yang tak baik. Agaknya mungkin bila makin ramai staf baru masuk, makin banyak 'peel' depa, yang kadang-kala tak terjangkau sama sekali.
Abih meeting aku terus punch out, lik umah then terus gerak ke kampung ngan kawan aku..lepas jer dari Tol Sungai Besi tue agak jammed. Tapi alhamdulillah kami selamat sampai dalam 11.45 malam (tue pun mak dok called few times tanya aku dah kt ner dah). Nasib baik balik berdua, kalau aku sorang maunya aku gerak pagi Sabtu jer..risau beb.

No comments: