Wednesday, January 04, 2006

Nak pegi ke idak..

Aku dapat surat utk pegi kem kt jasin hari jumaat, 6-8/01/06. Dari mula dapat surat lagi aku dah cam cuak dah s/ada nak pegi ke idak. At the end semalam aku amik keputusan tak nak pegi. So aku dah anto dah surat through outlook ke pegawai in charge. Tup-tup pg tadi time aku check email, dia dah reply dan cakap memang permohonan aku untuk x join join ke kem tue x leh diterima. Pas tue lak dia siap called aku lg, ngan nada nak marah pong ada, nada ala-ala tegas pong ada. Nie yang watkan aku lagi jadi malas nie. Dah le time nie aku tengah 'bulan mengambang'..lagi aar aku jadi malas. Salah sorang yang akan kendalikan program tue lak cakap ada kayak. Kayak!? Lagi bertambah2 rasa ketidakmahuan aku nie..hangpa nak tau tak, aku nie kalau bab-bab 'air' nie memang aku phobia. Waktu kat UiTM dulu aku ada join Asas Berkayak kat Air Tawar, Sitiawan Perak. Agaknya mungkin aku dah 'tersilap' cakap (kan ada orang cakap kalau kita kt utan or kt laut ker, cakap tue kena cover sket, ntah ler tul ke idak..) tinggal kayak aku jer kat tengah laut time tue; ngan ujan lebatnyer. Pas tue lak kt depan aku tue memang putih, x nampak hapa. Aku tawakkal jer time tue kalau ditakdirkan ALLAH nak amik nyawa aku, memang aku redha jer..tul..aku x tipu hangpa. Air mata nie mengalir dah bercampur ngan air ujan dah time tue. Tapi nasib baik ler ada pasukan rescue datang selamatkan kayak aku. Kalau x, memang orang lain aar yang tulis blog nie..hhee...lagi satu kan..mak aku citer waktu aku kecik, aku penah jatuh dari perigi. Mungkin orang yang baca blog nie mesti gelakkan aku, mungkin sebab aku nie 'loq laq). Mak aku cakap time tue dia dalam pantang kat adik aku yang no. 2 tue. Mak aku pegi bilik air nak membasuh, ntah ler dia nak cuci pakaian ke apa ker..aku nie lak of course la ikut dia..time tue dalam bilik air tue hanya ada air telaga jer..then time tue baru pas abis ujan, so memang air telaga tue naik..aku lak time tue nampak air jer terus meluru, siap gie 'gagau' lagi air telaga tue..ntah camner ntah agaknya licin air sabun tue..tup-tup aku 'terpeleot' masuk dalam telaga. Doesn't make sence, but it's true. Mak aku siap capai aku sambil jerit panggil jiran aku minta tolong..last-last mak aku sempat capai kaki aku, then terus tarik aku naik atas..eeei..kalau diingat lik kan memang ngeri aar..aku nie memang selalu susahkan mak ngan ayah aku ler..hehe..but no matter how..they are the best parents i had..luv them..tq mama, tq ayah..nie nak habaq mai nie, mak aku nie kulit cerah, ayah aku lak stail kulit mamak sket, so first 'brand' depa, kuaq la aku yang jadi 'kelabu asap' nie..hehe..isy..apa yang aku dah merepek dah nie..kt mana kita tadi..isy..
Tadi aku masuk bilik boss aku minta pendapat dia tentang kes aku nak pegi nie..so dia suggestkan aku untuk pegi sebab nie melibatkan semangat berpasukan. Kadang-kadang aku x paham ngan boss aku nie, dia gak yang suruh aku stay jer kt opis, tp biler mai bab-bab cam nie memang dia akan encourage aku untuk pegi..dia memang bos yang menyenangkan; x banyak karenah, cuma few things yang watkan aku rasa kurang puas hati, but it's normal la kan. Mungkin dia pong ada gak benda yang dia x puas hati ngan aku, iyer dak?hehe..So pas nie lik memang nak kena wat preparation for tomorrow..pada kengkawan yang baca blog aku nie, hangpa doakan aku selamat pegi dan selamat balik ke sini no..minta dipermudahkan segala urusan aku semasa aku kat kem tue..insya-ALLAH..
...................................
Meantime...
Ingat tak aku ada story apa yang dah jadi time aku attend meeting s/u tue, ingat lagi tak? Tadi aku dapat email dari bendahari. Dia pong melahirkan rasa ketidakpuasan hati dia tentang cara pengendalian dalam meeting tue. So at the end dia amik keputusan utk resign. Aku pong x sangka gak dia akan amik keputusan cam tue, but i respect her. She's honest. So bila difikirkan lik, aku pong respond email tue sbb aku nie one of the ahli tertinggi mesyuarat (chewah...heheh...) aku pong kasi komen yang sepatutnya, memang aku pong cakap 'sesedap oren' aku gak ler. Aku pong menyatakan yang aku nak resign gak. Bukan aku nie jenis pak turut, tapi kalau attend sesuatu sedangkan kita x dapat sebarang manfaat, apa yang akan korang buat? 'Soalan cepu cemas nie'..kita bersambung kemudian..papai...

2 comments:

Zul Abdullah said...

askum....

Amboi awak.. lagi kite takde lagi menjadi ide awak, anyway jangan ler serik dengan bercamping ni, bertul jugak kata bos awak tu, boleh memupuk semangat setikawan, menambah pengalaman, dan juga membina keyakinan diri.

Emm.. kalau dah bulan mengambang tu sediakan pampers petpet banyak2 yer..? :)) haa.. haaa

langkah pertama.. said...

a'kum wak..jangan ler menyepi..kami semua windu aar kt awak...papai..