Thursday, December 29, 2005

Last day..

Hari nie last keje..yyaaaaaahhhhhhhooooo..minggu depan dah masuk tahun 2006. Cepat jer masa berlalu kan..boss aku dah start cuti hari nie..kalau boss nak cuti senang jer kan..tapi kalau aku nie nak cuti, siap dia suruh aku turunkan 'amanat' kt pembantu sorang tue..kadang-kadang sian gak kat dia..lain yang disuruh, lain yang dibuat..memang la tempat aku berselerak (kalau 'che tie' masuk bilik aku, sure x leh dapat cari jalan kuar...hehee...) tapi aku prefer barang-barang yang dah guna tue letak lik kat tempat dia..bukan sekali dua jadi, selalu kalau time aku lik bercuti, situasi cam tue ler yang jadi; dengan stapler ntah ke mana hala, ngan pen nya..
sat..aku kena pegi meeting secretary jp..sat gi aku sambung lik no..tunggu..........

Wei..aku sambung lik nie..aku dah lik dah dari meeting s/u tue..dan seperti yang dijangka, aku memang x suka attend meeting tue. Banyak sangat rasa ketidakpuasan hati nie kalau attend meeting tue. Sepatutnya that time bahagian bendahari kena bentangkan perbelanjaan ngan info pada sapa2 yang lom bayar yuran lg. Nak dijadikan citer, orang tue x mai sebab mak dia sakit so dia terpaksa EL. Yang depa nie lak yang memang terkenal ngan sikap 'suka main smash' jer terus kutuk x tentu hala. Aku pong rasa hangin gak, kalau ikutkan hati nie memang aku nak back up kawan yang dah kena smash nie, but i don't have enought info..mana la tau, nak back up kawan punya pasal kang x pasal2 aku lak yang kena. So aku just diam jer..walaupun hati nie x membenarkan (hipokrit kan aku nie..). So dipendekkan cite, depa cakap meeting tue sat jer..tp dah sampai kul 2.15 petang, x abis2 lagi..isu yang dibangkitkan tue sikit jer..tp selingan tue byk sangat..tue yg jd lambat tue..then acara akhir depa nk potong kek, aku pong terus blah jer..x heran aku kalau x makan kek tue..dah ler time tue perut aku dah berkeroncong giler..so kuar jer dr meeting tue terus aku gie makan, x tahan beb perut nie..cian kan kt perut aku..hehhe..
Pas tue lak aku terserempak ngan sorang x staf; dia dulu keje sama department ngan aku, tp dia dah tukar keje kt tempat lain. Rupa-rupanya dia ditugaskan kt pekan tempat aku..agaknya itu la rezeki dia kan..so lama gak ler kami sembang..siap dia mai lepak kat tempat aku lagi..nasib baik aar boss aku on leave that day..tp aku rasa dia memang enjoy aar keje kat tempat baru tue..becok mulut dia cite itu dan ini..dia nie kalau dari segi keje memang baguih, otak dia pong leh pakai, tp itu la dia sendiri yang cari pasal kan..at the end dia yang amik keputusan keje tempat lain. Erm..apa yang dah jadi kat dia yang watkan dia keje lain tue..rasanya biarlah aku rahsiakan..tul tak? Kang kalau mendedahkan rahsia orang lain pong x elok kan..so let his story end with it...hehe..
Esok aku nak lik kampung, yeehaaa...so selamat tahun baru kat hangpa semua. Doakan perjalanan aku selamat pegi dan selamat balik ke sini semula. Moga tahun baru akan bawa lebih keberkatan dan kita akan lebih bersemangant lagi dalam apa jugak perkara yang kita lakukan, insya-ALLAH..

2 comments:

Zul Abdullah said...

Eh awak nak sambung? macam penah dengo ayat tu? bila nak sambung nih.. dah cuti dah ni... kiter pon dah cuti besok...

tapi stay tune.. kita nya update datng berderet-deret nanti.

Anyway Happy new Year and selamat bercuti.. next week tak de la sangkelu di siang hari... isk sedey ni..

Sangkelu

langkah pertama.. said...

salam..
hehe..memang pong nak sambung lagi cite tue..sbb ada benda terpendam yg kena diluahkan gak..tungggu....