Wednesday, December 28, 2005

Geram..geram...dan geram..

Erm..dah bape hari gak ler aku tak mencoret nie..semalam baru jer tangan nie menggatal nak coret kat blog nie, tetiba jer pc nie wat giler dia..so terpaksa ler tangguh ke hari nie..tp tak per..aku akan cuba my best untuk kuarkan cite yang dah bape hari terperap jer dalam kepala otak nie...heeheee..td aku dah abis tulis tetiba lak sekali lagi pc nie 'hang'...abih tue camno..abis ilang semua cite2 aku..huk..huk..huk..dari semalam ujan bawa sampai ke pagi tadi..kan best kalau time ujan cam nie time tue lak cuti..erm..lagi tarik selimut ler aku..hhe..tapi tak per..ujan rahmat..heeheee...
Bebaru nie aku dipanggil dek boss regarding Laporan Penilaian Prestasi (nie antara yang aku paling tak suka). Aku just wat muka selamba jer though Tuhan jer yang tahu apa yang bakal boss aku nak cakap nanti. Alhamdulillah tahun nie aku ada peningkatan cuma nak kena wat penambahbaikan. Cuma target nak siapkan filing sehari suntuk memang tak dapat aar..mau meroyan aku..kang tak terusik lak tugas hakiki..mau boss aku marah aku lak..walaupun dia tak marah, tapi sendiri mau ingat la kan... :)

Tahun lepas aku memang frust giler pasal penilaian aku sampaikan mood aku down for the whole day. Memang tak leh sembunyikan expresi muka aku yang macam s**t that time, buruk benor rupernyer..hehe..ada ka patut aku diberi markah berdasarkan penilaian orang lain, dan bukan from my boss judge (ketidakadilan telah berlaku nie, so kalau korang kat tempat aku, apa korang rasa..?!). Hari tue gak aku pegi jumpa ngn sorang pegawai yang memang incharge mengenai penilaian nie, aku luahkan isi hati aku kat dia..ngalir gak aar air mata nie..memang untuk tahun tue aku dah struggle untuk buat terbaik since aku kat tempat baru..last-last jadi cam tue..memang sedih wei..rasa cam nak lari jer gie tempat lain for a while..at least aku rasa release a bit sebab pegawai tue kasi kata perangsang kat aku..thanx a million kat pegawai tue..
..............................................
Flash back

Sebelum nie aku ditempatkan kat unit lain since aku mula keje sini. Aku kat sana dalam setahun jer, tup-tup aku kena reshuffle ngan 2 orang s/u lain. Agak terkejut lak sebab time aku dapat surat tue aku baru jer lik bercuti. So aku gie jumpa my boss privately for expalanation. Rupa-rupanya pertukaran dalam jabatan nie perkara biasa (but not for me for the first time). Then bila aku dah di tempat la nie, baru aku dapat tahu dari sumber-sumber yang memang aku tahu sahihnya my x boss nie memang tak nak aku kat unit tue..so mungkin nie timing nak baik ler untuk reshuffle aku. Lepas jer aku ditempatkan kat tempat la nie aku jadi benci sangat nak tengok muka dia. If possible memang aku tak mau langsung terserempak ngan dia. Tapi kan bila dah lama-lama cam bodoh lak aku nie kan..aku dah ler still keje kat sini, kot mana pong mesti ternampak or mungkin he will come to see my boss (since he and my boss la nie good frenz) ker apa ker..so at last aku amik pendekatan cam nie jer...what ever happened, let it be, kalau nak ikutkan amarah, memang sampai bila2 pong marah kan..but what ever it is, i will bear in mind and i want to make it as my strength (korang jangan nak memandai lak amik pendekatan aku nie, kang jadi ajaran sesat lak kang..susah...heheh..)
...................................................
aku sambung lagi...hhee..
aku tak tau nape orang dari Standard Charted tue called aku twice..pagi dia calleed, ktnya bank depa offer utk wat pinjaman..bla..bla..aku cakap kt dia nnt aku call lik..pas tue after lunch hour dia called lagi..mmg aku sound dia ler..tp dia wat 'tongong' jer..aku pong malas nk panjangkan cite, so aku cakap kalau aku berminat nak wat loan, aku akan call. Orang kalau nak kurangkan utang..nie disuruh tambahkan utang..abis tue kalau dah x mampu nanti, nak bayo ngan apa?!Isy..hari nie asyik nak marah jer..tatau ler nape..

No comments: