Tuesday, January 17, 2006

Ikea..Ikano

Aku cuti semalam, tue yang pegi service kete tue. Kalau tau yang untuk service biasa tue leh datang hari sabtu ngn ahad jer, sure aku pegi dah. Kan dah rugi cuti aku sehari..hehe..after service kete, aku pegi ke Ikea, that's the first time i went there. Mai aiiii..besaq tui tempat tue..nasib baik ler aku pegi jalan2 jer..kalau le pegi beli barang..for sure rambang mata nyer..banyak perabot kt sana yang totally different design dia. Pas tue pegi having a drink, then aku minta almond biscotti utk take away yang timbang tue, tp budak tue kasi yg depa dah siap pack. Malas cakap banyak aku amik jer..Pas tue lak aku pegi ke Ampang Point jap, singgah nak beli Strawberry tart. Waktu nak turun escalator, tetiba jer rasa orang cuit bahu aku, terus aku toleh ke belakang, then ada sorang pompuan muda tanya kt ner dia leh dapat top up for prepaid. Aik, pelik aku, x kan le dia terus naik ke atas (even nak ke bowling pong mesti dia leh nampak kedai2 h/phone terdekat. Dengan muka cuaknya (memang aku x ikhlas pong time jawab soalan dia) aku cakap aku tak tau. Turun jer dari escalator tue aku terus jalan laju ke Giant, risau gak. Aku nie bukannya apa, risau wei..manala tau kot2 dia ada niat x baik ker apa ker (tapi kalau time dia tanya tue muka dia sincere dan cara dia meyakinkan aku, i might answer her). Tapi dari cara dia tue ntah ler..biaq ler kt dia..aku siap sambar wallet ngan jam tangan. My watch yang previous tue guna leather, so bila dah lama jadi berbau, itu yang aku x tahan tue..mau pening sat..heh..kan leh jer tukar tali tue, saja jer aku nie suka nk abiskan duit...apa la aku nie..
..............................................................
Sebelum kuar rehat, my boss br jer abis meeting. Suddenly he went out from his office and asked me if i had seen his mobile. Lor, mana lak dia letak mobile dia. Sambil dia tanya tue sambil dia dail no mobile yg ilang tue (he's having two mobile actually) but the mobile was off. So dia dah suspect something, but i keep stressing him to find somewhere; maybe dia tersalah letak ke apa ker; my boss nie pelupa gak kekadang tue..so i went to have my lunch.
Lik jer dari lunch, budak guard yg jaga building office aku ingatkan minta aku hati2 sket sbb h/set my boss aku ilang. Erm..barulah aku tau yang memang h/set tue betui2 ilang; iyer ler kekadang kalau kita cari benda time kita panik walaupun kt depan mata pun x nampak. Kt dalam bilik boss aku ada guard yang bertugas sebelum tue kena soal siasat. Tak lama pas tue ketua di bahagian keselamatan pun datang gak. Pagi tadi aku tertanya2 gak nape time kat guard house tue depa wat sekatan semacam jer. Rupa2nya semalam dah jadi kes kecurian kt bahagian pentadbiran; pegawai tue ilang RM1,000.00, kunci kete, kunci umah ngan h/set 3 buah. Wuishhhh..banyak tue..tup..tup..hari nie jd kt bahagian aku lak. Cuma aku x sure h/set tue ilang time boss aku ada ke idak, sbb he's having a meeting, so a bit rush. Nak kata dia datang time aku ada pun cam relevan gak sbb i am inside my room all the time, except time aku pegi ladies. But one thing for sure (aku ada story pasal hal nie ngn bro dzool), time kontraktor tue bawa pekerja endon (sorang jer) aku memang ada letak my mobile kt atas meja. Tapi hati nie kuat minta aku pegang h/set aku to bring it along ataupun aku simpan dalam laci. Cuma firasat aku tue x ler aku citekan kt bos aku. Kang risau kalau menimbulkan prasangka lak.

No comments: