Sunday, January 15, 2006

The Crab Story

Kelmarin aku pegi kt kedai mamak nak tapau my lunch, pas tue aku nampak ada ketam goreng...yum..yum..cam sodap jer..so aku amik ler satu..sampai jer umah aku pong makan ketam tue, gigit nyer gigit...pas tue aku nak cungkil isi ketam tue, ntah camner ntah bahagian tajam kt ketam tue terhiris kt ibu jari tangan kanan..aduih..berdarah le plak..dalam gak ler luka tue..aku nie bukan a fan sangat ngn ketam, tp ntah pasai apa hari tue nampak jer terus rasa nak makan. Tapi ending dia jd cam nie..sedih tui..erm..agaknya mungkin aku makan sambil tengok tv kot..hehe..itu la belum sempat apa2 pong lagi, ketam tue dah 'ngap' aku dulu..pas tue aku letak 'burnal plus' sbb kalau letak handaplast kang lagi sakit lak (aku agak je nie...) tup-tup..mlm tue aku terpegang apa ntah jari aku berdarah lik, siap denyut2 lg tue..aku pong naik risau, so aku terus cover ngn handaplast..terasa perit gak x dpt nikmat guna ibu jari kanan nie for a while..nasib baik ler hari nie time aku 'cuba2 berani' buka pembalut tue cam dah ok jer..alhamdulillah..
................... ............................. ...............................
Nama anak sedara aku Mohammad Harris Aiman. Mak ai..panjang bebenor, mesti his dad will have difficulties filling a form later..nama panjang tapi nnt panggil anak tue guna nama pendek jer..lantak kt hagpa ler..anak hangpa..hhehehe..mesti mama ngan ayah happy dapat cucu first. Nak harapkan dari aku yang akak sulung nie, erm..tatau ler bila nyer..hehe...tapi minta dipercepatkan jodoh aku, amin.
.....................................................................................
Yang sebenarnya kan.isy..malu aar nak cakap..aku kan..erm..nak cakap ke tak nie..cakap ke tak..cakap ke tak..hari nie kan aku datang keje ngan x mandiiii! Hahah..semlm x leh lena sbb petang tue aku dah hentam tidoq petang almost 4 hours. So malam tue mata nie asyik nk celik jer..nasib baik aar baju dah seterika dah..isy..'gaban' tui aar..sedar jer dah kul 6.30 pg..bangun cam apa lagi..cuci apa2 yg patut, siap2 terus gerak ke opis..jarak opis ngn umah sewa aku tue mmg ler dekat..tp nak idupkan enjin kete tue lagi, aku nie kan 'slow' sket..datang keje pong ngan x sempat berbedak, x sempat nk calit lipstik pong..as long i reach office on time, pas nie aku lik mandi tau..orang yang baca blog nie jer tau apa yang dah jadi kat aku hari nie..hhe..
12.47 tengahari

2 comments:

Zul Abdullah said...

Hish awak, ciannya dengo, teruk jugak nak leh makan ketam no, lain kali meh makan kat perlis, manyak ada ketam, dah tu tak ler garang2 ketam ni.. tak buat owang :)

Isk awak, kang tau kat abang awak jenuh la, jatuh saham ooo.. ada ka plak sampai tak sempat nak mandi...

heh anyway enjoy 'ur story.. lol..

langkah pertama.. said...

hehe..awak..bab ketam tue, kelmarin saya pegi lagi kt kedai mamak yg ketam dia 'ngap' saya, nampak lg ketam, tp kt sebelah dia ada letak udang, hehe..tengok jer ketam tue, terus teringatkan insiden, terus saya pegi ke tempat lain..hehe..
pasal kes x mandi tue kan, saya cite kat 'abe' saya, dia ketawa jer..hampeh tui..
awak teruskan mencoret kt blog tue sbb i m one of ur fan..papai..