Friday, January 13, 2006

Isy..

X tau ler pasai apa ngan sistem kat tempat aku hari nie, asyik system shut down jer..dr pagi sampai ke la nie..ada satu surat yang aku draf tue sampai 3 kali, baru dah masuk suku dah menaip, tetiba jer dia ter'shut down'. Then bila system tue dah ok, same thing still happened. So i've decided to on hold that letter for a while. Bukannya nak lengah2kan keje (tapi ada gak filing system yang aku selalu lengahkan...hehe..rasa nak termuntah setiap kali start wat filing tue), tapi kalau aku baru semangat wat surat tue, tetiba dia wat gila dia..nie pong menaip cam apa jer..
Pagi tadi boss aku panggil aku ngan sorang pegawai masuk bilik dia (suppose ada sorang lagi staf dalam perjumpaan tue tapi dia still cuti). Kami start wat pembahagian tugas. Bila aku tengok2 lik..isy..leh tahan gak tugas aku nie..hopefully aku dapat wat tugas yang diberikan tue, insya-ALLAH..hangpa doakan aku gak tau..
I'd just remembered, last few day aku serve blog http://kemlambaiandanau.blog.spot. Belek nyer belek aku ternampak ada blog Joe Perantau pun depa ada letak kt situ gak. Wah..ramai gak peminat Che Joe nie..cayalah. Pendapat aku journey Che Joe full with a good lesson. Aku masih lom berkesempatan lagi nak abiskan baca blog Che Joe, baru dok baca2 sket. But i will get to the latest blog till the end..hehe..
Tengahari tadi pas tapau jer aku terus makan kt umah. Mahal tue nasi kt tempat yang aku beli tue. Memang x berbaloi tul ngan apa yang aku amik tue..tapi x per la kan..that's the first and the last. Cakap banyak pong semua makanan tue dah masuk dalam perut..hehe..pas makan jer, terus aku 'rehatkan' mata nie jp..kawan aku pong sama gak..masing2 terbongkang..sempat dengkur kecik lg ler...hehe..esok cuti 2 days tapi x sure lagi nak balik kampung ke idak.
Adik aku baru jer give birth to a baby boy on 8th of January 2006. Alhamdulillah mak ngan anak sihat. Tapi baby tue mesti sepet sebab bapak dia tue sepet. Mak adik ipar aku nie Chinese, so convert to Muslim. A nice lady tp expresi muka dia nampak garang. Itu la don't judge a book by it's cover kan. Sepanjang tempoh berpantang nie memang adik aku (kami panggil dia Manje) stay kt umah mak aku. Manje nie adik bongsu pompuan. Kat bawah dia ada sorang lagi adik lelaki bongsu. Nama je adik lelaki bongsu, tp dia leh paling 'beso' dalam family. Hehe..dulu badan dia ok jer..tp start dalam darjah 2 tue, dia ngan kawan dia (Usop) start putting weight. Kalau bapa Usop bawa adik aku ngan dia kuar sekali, sure depa cakap depa dua tue kembaq..hehe..Mak Usop dan ngan mak aku nie dulu kawan time depa muda2. Ntah ler bila zaman dah berumah tangga, dan dah beranak-pinak ni sekampung lak. Pas tue persamaaan family aku ngan family nie, kami 6 beradik (depa pong sama), 3 lelaki 3 pompuan (pong sama), 3 of us lahir pada tahun yang sama (pong sama gak,abih tue camner tue, dirancang ke kebetulan)? Unbelievable but true. Tak per..pasal cite time aku kecik2 nie nanti aar aku cite kt entry lain lak yek..Aku dah nak gerak dah nie..selamat bercuti buat semua..papai..

No comments: