Thursday, September 02, 2010

Sup Ketam

Al-kisahnya aku baru saja pulih dari demam. Minggu lepas the whole week aku MC. Demam yang tak kebah. Muntah-muntah. Agaknya musim kot. Ataupun dugaan berpuasa..hehehhe..seingat aku, rasanya hampir setahun dah aku tak demam. Kifarat dosa..huhhuuu..
Kelmarin jumpa dengan kawan aku, dia bertanyakan khabar aku. Dia cadangkan supaya aku minum 100 Plus untuk pulihkan semula tenaga dari demam. Lepas tu dia ada mentioned pasal sup ketam. Tak pernah pun makan sup ketam. Terus aku suarakan hasrat aku minta dia buatkan. Kiranya aku upah dia lah. Dalam tengah hari tu dia 'YM' aku. Katanya sup ketam aku dah siap. Aik..bila masanya dia ni memasak? Rupa-rupanya time rehat tue dia pergi ke pasar. Tapi sebelum tu katanya dia tak berani janji bila dia boleh buatkan sup ketam tu sebab katanya ketam ni bermusim. Kalau bukan musimnya, isi ketam tu sikit-sikit je. Manalah aku tahu. Lagipun aku kurang sangat makan ketam ni. Itu pun entah macam mana boleh terjebak mula makan..huhuhuu...terus jatuh cinta. Dalam jam 3.00 petang, aku pergi ambil sup ketam tu dari kawan aku. Terus aku bayarkan upah dia beli ketam tue.
Dalam jam 4.00 petang gitu, ada sorang ni, berpangkat 'Dato'. Dia nak berjumpa dengan bos aku, tapi aku katakan pada dia yang bos aku dah berada di Mekah. Minggu depan baru balik ke Malaysia. Dia nak menghala ke sini. Katanya nak bagi hadiah raya (definately for my boss, betul tak? Waktu awal puasa dulu pun dia datang bagi kurma, tapi aku bercuti). Tak lama lepas tu bila Dato' tu sampai ke lobi, dia maklumkan minta aku turun sebab katanya dia nak cepat. Dato' tu hulurkan satu bungkusan plastik. Ada satu bungkusan ber'wrapping' dari Isetan dan juga sebalang kuih raya. Cookies rupanya. Aku buka bungkusan tu. Terkelu aku seketika. Rupa-rupanya beg kulit brand 'LizClairBorne'. Adoi..mesti mahal nie. Macam mana nie? Takutnya. Fikir punya fikir, akhirnya aku rasa the best way, nanti tunggu bos aku balik. I will explain the whole matter to him. Tengoklah apa keputusan bos aku nanti.

No comments: