Tuesday, September 07, 2010

Salam Lebaran

Di kesempatan ini, aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat keluarga tersayang, buat semua kawan-kawan yang mengenali aku (glamour ke aku nih..huhuhuu..). Aku juga menyusun sepuluh jari memohon kemaafan kiranya tersilap kata, tersalah perilaku. Iye la bila dok bersembang, dok bergurau mungkin terselit kata-kata yang kurang disenangi. Moga lebaran baru, kita juga start dari 0 -0, bersih dari segala kesalahan.
Tahun ni aku rasakan persediaan aku amat simple. Baju raya? Pakai saja baju kenduri time adik kawin last June. So tahun ni, kami sekeluarga semuanya sedondon. Colour cream gitu. Kuih raya? Awal-awal lagi mak aku dah bagi 'pesanan penaja'. Katanya bab tu biar dia yang uruskan. Katanya lagi dia nak buat kuih beberapa jenis. Ada juga yang dia akan order dari orang lain. Isy mak aku ni..buat susah-susah saja. Beli saja kuih tunjuk. Tapi tu la kuih mak jugak jadi kegemaran kami adik beradik. Tengah hari semalam aku belikan beberapa jenis kerepek untuk dibawa balik ke kampung. Jadi aku peruntukkan hanyalah duit TNG, minyak, duit raya (itupun kurang kalau dibandingkan tahun lepas), aku sponser gak adik aku buat rambut. Biar dia pun nampak bergaya gak dengan rambut baru..huhuhuhu...Juga rencam. Iye la balik kampung mesti kita akan berbelanja juga. Tapi aku rasa puas sebab berbelanja untuk keluarga.
Ikutkan nafsu hati ni, la ni gak aku nak terus drive balik ke kampung. Tapi aku kena kerja gak hari ni. Aku berdoakan sangat moga selamat dan dipermudahkan perjalanan aku pergi dan balik nanti...aminnnn...

No comments: