Tuesday, October 20, 2009

Program HL

Hari ni dah 3 hari aku berjaya ikut program diet dengan jayanya. Pagi aku shake dengan F3, tapi 2nd shake aku letak quaker oat. Ikutkan memang aku langsung tak suka makan oat, tapi bila difikirkan khasiatnya, aku cuba juga. Cuma kena campur dengan bahan yang lain. Kalau nak harapkan semata-mata oat saja, mahunya aku tolak ke tepi. Kebetulan Kak Farah pun ikut program juga untuk 3 hari berturut-turut.
Hari ni barulah aku berjaya siapkan filing aku yang pending for few months. Hari ni barulah selesai semuanya. Inilah dia penangan bila ditangguhkan dari sehari ke sehari. Aku called mak. Aku katakan pada dia yang aku akan balik minggu ni. Ikutkan hati memang tak sabar nak balik ke kampung nie. Banyak benda yang aku nak buat. Nak rasa masak lemak tempoyak ikan patin, nak makan nasi 'lemuni' dll. Aku juga ada belikan tikar untuk mak. Harapnya mak aku suka. Kalau dia berkenan, next time aku boleh beli lagi. Hari ni juga my first day of menstrual. Nasib baik tak sakit perut sangat.

No comments: