Thursday, May 15, 2008

Alahai..

Kenapalah bos aku ni belum balik lagi? Apalah yang dia dok 'kelebet' dalam bilik dia tue?
Nak jenguk, kang dia perasan lak, hehhee..aik..mana pegi budak-budak opis nie? Senyap saja. Sah! Depa dah balik dan tinggalkan aku sorang je ngan bos kt sini. Tak apalah, sat gi aku gerak balik lah.
Aku sebenarnya bercadang untuk berpindah keluar dari umah sewa yang aku stay la nie. Aku tak nafikan yang aku suka dengan environment umah sewa aku la ni. Cuma rasa kurang selesa dengan tuan rumah. Ada beberapa insiden yang rasanya kalau diceritakan pun agak remeh, tapi bila dah selalu sangat perkara remeh berlaku, akan membebankan perasaan juga, betul tak?
Aku tengok ada nota atas meja di rumah sewa tue. Tuan rumah note kan bil api dan bil air yang perlu dibayar setelah dibahagi 3 orang. Juga diselitkan juga charge untuk potong rumput! Terkezut aku tengok. Apa taknya, dia sebagai tuan rumah sepatutnya bab-bab potong rumput ke, kerosakan alatan rumah ke, itu dah memang tanggungjawab dia. Kenapa pulak dia charge aku dengan sorang lagi budak rumah? Lainlah kalau kami sama-sama menyewa, then it's going to be different issue.
Aku ingat lagi tahun lepas dalam 2 bulan aku berpindah ke situ, berlaku insiden bilik air aku tak function; tekanan air tak sampai ke bilik air aku. Tuan rumah panggil staf kat bahagian unit pembangunan suruh repair. Dah tue dia boleh pulak minta aku bayarkan separuh! Aku bukan berkira tapi kalau dah selalu macam nie, baik aku fikirkan sesuatu.
Nantilah bila aku dapat satu keputusan yang aku rasakan patut dan releven, akan aku coretkan di sini.

No comments: