Tuesday, April 29, 2008

Kilometrico

Selesai saja makan tengah hari, aku, pegawai baru dengan kerani baru kat tempat aku tue terus ke MydinMart. Kitaorang nak beli pen untuk pameran bulan depan. Tapi by that time aku dah di tempat baru dah..hehe...Setakat ini hanya bos dengan Timbalan Pengarah aku saja yang tahu pasal pertukaran aku ni. Itupun sebab aku sendiri yang maklumkan pada Timbalan Pengarah aku tue since dia pensyarah kanan di tempat baru aku tue. Even budak-budak opis aku belum tahu lagi pasal ni, melainkan kalau diaorang tahu dari orang lain tue, wallahualam.
Keluar saja dari kereta, aku tengok ada kertas diselitkan di wiper cermin kereta. Dibelek-belek rupanya resit kompoun. Hampes betul. Kesalahan aku sebab meletakkan kereta melebihi masa yang ditetapkan. Time kena tu jam 2.20 petang dan aku sampai ke kereta jam 2.30 petang. Adoi, time ni la nak kena kompoun la apa la. Nak buat apa nie? Perlu bayar ke tak?

No comments: