Wednesday, October 11, 2006

Puasa hari ke-19

Tak tahulah kenapa tidurku these few days kurang nyenyak. Semenjak aku mula bermimpi aku terkena buatan orang (di awal puasa). Ada juga aku bertanyakan pada kawan-kawan yang lain pasal mimpi aku ni. Rata-rata depa minta aku lebih berhati-hati. Lepas tue aku terus dapat mimpi-mimpi yang lain. Apa mimpinya tue, tak perlulah aku mentionkan. Ada yang okey ada yang tak. Tapi kalau dah namanya mimpi, lumrahnya mainan tidur.
Belum lagi masuk masa aku nak bangun bersahur, Abang called. Katanya he's all the way from Pahang. Terkejut aku. Katanya dia tension, that's why he's driving all the way dan berpatah balik. Dia nie memang perangai dia macam tue. Ada sekali tue, dia tension pasal kerja, terus dia drive dari KL ke Tapah. Lepas tue dia patah balik. Tak ke buat kerja gila tue. Betul-betul buat aku risau. Tapi aku yakin dia kuat semangat dan insya-ALLAH dia boleh selesaikan masalah kerja dia tue.
Pagi nie aku bersahur dengan kuew tiau goreng. Semalam Jannah datang berbuka puasa dan tidur di rumah aku. Dia masak banyak, so panaskan saja dan makan untuk bersahur. Lepas solat Subuh, aku tidur balik.

3 comments:

Zul Abdullah said...

Awak, kalau dah rasa tak selesa selalu dapat mimpi macam tu, elok bawak tanya orang tua2.. kalau depa ada petua, dah tu mintak la juga doa2 pelindung ka...

langkah pertama.. said...

tq kelu...apa pendapat awak pasai mimpi saya tue?

Zul Abdullah said...

Sesungguhnya mimpi itu mainan tidur, dan ada juga mimpi yang membawa tanda.. susah kita nak nilai..