Tuesday, August 29, 2006

Jeng..jeng..jeng..

Semenjak aku berpindah ke new department nie, my relationship with my housemates is like strangers. Jarang sangat dapat bertegur sapa. Dengan student tue memang dari mula dia stay dengan kitaorang lagi, aku rasa memang aku tak boleh nak ngam dengan dia. Kadang-kadang aku pulak yang terpaksa memulakan perbualan. Kalau asyik aku saja, mana boleh tahan beb! Selalunya bila aku sampai rumah, depa tak balik lagi. Ataupun bila aku sampai rumah, depa dah ada dalam bilik. Bila time depa keluar pergi makan ke apa ker, aku dah di dalam bilik. Pendek kata, memang jarang sangat boleh sembang dan cit-chat.
Tak tahulah pasal apa depa letak tv depa tue di luar. Selalunya letak di dalam bilik. Biarlah, karang aku bertanya, depa akan ingat aku nie semua benda even a small thing pun nak ambil tahu. So the best way is to keep my mouth shut.
Malam tengah dok menonton tv, tiba-tiba aku rasa nak terkucil. Bila saja aku buka pintu bilik, pandangan aku tertancap pada satu arah dan aku tergamam sesaat. Aku nampak student tue baring atas riba my housemate. Bila saja depa perasankan kehadiran aku, kelam-kabut student tue bangun dari perbaringan dia. Erm..kena buat Edisi Siasat nie. Ada sesiapa nak membantu aku? Hehe..apa depa tengah buat tu yer? Hehe..tak kan lah nak bermanja sampaikan nak baring di atas riba pulak? Sedangkan boleh baring di lantai kan? Memanglah aku akui rakan sejawatan waktu aku di jabatan lama nie anak bongsu. And she's pretend this student as her sister. Agaknya mungkin tue cara dia tunjukkan rasa sayang kat adik dia kot. Haha..jahatnya pemikiran aku nie. Keluar saja dari bilik air dan sebelum menuju ke bilik, depa tengah sembang-sembang dan langsung tak pandang ke arah aku. Aku pun tak berminat nak pandang depa, aku pretend buat tak tahu saja. Whatever they do is not my business. Mungkin pandangan mata aku silap menafsir. Memanglah pandangan mata tak boleh menipu, tapi ada kalanya apa yang dilihat tak seperti yang ditafsirkan. So, ada sapa-sapa yang nak koment? Amatlah dialu-alukan..

No comments: