Wednesday, July 05, 2006

Ikan kerapu steam halia

Tengah hari masuk saja dalam kereta, kebetulan kawan my bos parking sebelah kereta aku. Diaorang pun nak keluar makan jugak tue. Bila aku dah start enjin, tetiba my bos give hand signal, so aku pun turunkan cermin kereta.
"U nak pergi makan ker?"
"A'ah."
"Ikutlah i dengan kawan i sekali."
"Tunggu sekejap boleh tak? Sebab keluar makan dengan kawan i nie. Boleh tunggu ke?" Bos aku angguk. Aku pun salah juga. Tak fikir panjang, terus saja setuju dengan cadangan dia. Itulah semalam dok kutuk-kutuk dia. Hari nie pulak siap pergi makan sekali. Kami berempat pergi ke tempat makan, tapi guna kereta sendiri lah. Tak nak nanti dikatakan apa-apa pulak dek kengkawan lain. Aku bawa depa ke tempat makan favourite aku dengan kengkawan aku yang lain. Bos aku dengan kawan dia pesan untuk semua; nasi putih, ikan kerapu masak steam halia, udang tepung, tom yam and air minuman. Banyak juga yang disembangkan. Dari sekecil perkara hinggalah kepada hal pentadbiran. Kawan bos aku nie memang aku kenal time aku dari previous department lagi. Dia pernah ajak one of my friend keluar, tapi kawan aku cakap that guy semacam saja. Nasib baiklah kawan aku cepat-cepat mengelak bila that guy tue dah start cakap merepek. Itulah lelaki. Baik ada makna. Nampak saja ruang yang ada terus cuba nak menggatal.
......................................................
Malam, Abang called. I said to him i feel sad because i don't even have time to talk to him since he's so busy. He admid that but he wants me to understand his situation for a time being. A few minutes later we have miscommunication a bit. Berpunca daripada aku, kelalaian aku, ke 'terlepas pandang' aku. Memang patut pun Abang marah aku sebab dia risaukan aku dan dia tak nak who ever simply ambil kesempatan ataupun cuba pergunakan aku. Aku akan buat yang terbaik untuk perbaiki kesilapan aku nie. Itu yang buatkan aku makin sayang dia...hehe..sebab dia selalu ingatkan aku di saat aku terlalu alpa, terlalu leka.

No comments: