Monday, July 03, 2006

Dipanggil

After lunch time, aku dipanggil dek my bos regarding the reshuffle. Aku assume dia dah baca surat yang aku letakkan dalam in tray.Tak sempat duduk dia dah bersuara.
"I tak expect u pun kena tukar jugak. U ada minta ditukarkan ke?" Soalan yang bertubi-tubi. Aku menidakkan. But inside of me, i feel someting is fishy somewhere. He's lying, that's definately. Dia siap cakap lagi mungkin the girl yang akan bertukar dengan aku nanti tue sebenarnya mungkin bosan dengan her environment and maybe she's the one who request to reshuffle. Pulak! Sesuka hati saja menuduh tanpa bukti. Itu yang buatkan aku lebih rasa cuak dan benci dengan my boss's attitute nie. Sesuka hati cakap tak fikir terlebih dahulu. Mentang-mentanglah dia bos.
"U take this reshuffle as a positive thinking. Maybe you will have a bright future there. Memang i puas hati selama u berkhidmat dengan i, kalau ada yang i rasa tak puas hati tue only a little but we are human being, mesti ada buat silap. Tapi i ada cakap pada board of directors if there is any vacant at any place in department building (since he said that ada sorang secreatary pada salah sorang board of directors nie kurang disenangi oleh bos dia sebab dia kurang efisien, dan dia mengganggapkan dengan purpose dan mencadangkan aku, mungkin aku akan ke sana bila tiba waktu pertukaran macam ni) i would be very glad you go there since you boleh pelbagaikan lagi kemahiran u, but i tak sangka pulak you akan ditukarkan tapi ke tempat lain."
Lagilah aku benci bila dia cakap macam tue. Sengaja nak salahkan pihak lain pulak. Entah-entah dia yang jadi orang pertama mencadangkan supaya aku bertukar ke department lain. Tapi bagus jugak, aku tak perlu lagi nak bersemuka dengan bos yang hipokrit dan hanya pentingkan diri sendiri, even takut nak buat keputusan. Bagaikan lembu dicucuk hidung saja. Sebab itulah apa juga peralatan yang department aku minta through kertas kerja yang dibuat selalu kena reject. Dah tue langsung tak fight untuk dapatkan hak. Diam saja. Pas tue nanti dia akan bising pada staf dia. Orang pertama yang akan dengar bebelan dia, aku lah dulu.
"Nanti bila you kerja di tempat baru nanti jagalah nama baik department kita nie. Jangan kasi malu." Apa yang aku dah buat sampaikan dia nak rasa malu pulak? Stupid! Idiot!
Dia minta aku settlekan filing system sebelum aku bertukar. Itu dah semestinya lah, dah tugas aku tue.

No comments: