Sunday, May 28, 2006

I am proud of myself

Tengah hari aku keluar jap ke SOGO. The cab drive tue cakap hari nie the last day sale. Amboi! Macam suruh aku bershopping saja. Sempat jugak ler sembang dengan orang tue. Memang agak membanggakan sebab la nie kita dah ramai cab driver yang educated. Macam cab drive nie dia dulu kerja bank, lepas tue dia kerja hotel. Tapi agaknya mungkin dia ada prospek lain, so dia beralih arah bawa cab. Dia cakap lagi kemungkinan negara kita akan jadi kemerosotan ekonomi lagi sekali. Memang aku sedia maklum tue sebabnya Abang dah mentioned pasal tue. Sebabnya barang banyak di pasaran tapi nilai duit tak begitu berbaloi. Tambah pulak bebaru nie isu kekurangan gula. Lepas tue pulak bermula 1 Jun 2006 kadar tarif elektrik akan naik. Tak ker dah nampak dari situ. Before that Abang called. Aku mentioned dekat dia yang aku nak pergi membeli shirt. Maybe aku nak tengok juga apa-apa barang yang rasanya macam nak kena beli. Abang siap larang lagi aku beli kosmetik sebab dia tau aku nie 'hantu' make-up. Hahhaha...sampai saja SOGO, aku terus ke bahagian kasut. Erm..cam ada yang berkenan saja nie. Belek punya belek aku dah beli 2 pasang kasut. Lepas tue terus ke bahagian jual bra. Pun aku ada beli jugak few. Dalam dok mencari barang-barang terserempak dengan this lady yang selalu baca news pepagi. Dia tengah belek bra dengan sorang guy nie. Agaknya husband dia kot. Muka stok sombong jer...hehe..biarlah peduli apa aku. Aku ke section shirts pulak. Sempat tried few of them tapi tak ada yang berkenan di hati. Yang nak beli tak dibeli, lain pulak yang aku borong. Sebelum balik tue aku tapau. Cuma time balik tue aku drive guna jalan yang Abang explain to me. Memang senang sangat sebab it leads to the main road. So for today i have to be proud of myself. Sebabnya sebelum nie aku selalu cakap kat Abang yang aku cukup takut kalau nak drive ke jalan-jalan area KL nie. Tapi i have taken a first move. Bravo to my self..

No comments: