Monday, May 29, 2006

I am a person with a pride

Susahnya nak bangun pagi nie. Apa taknya semalam tak boleh nak lena. Entah pukul berapa baru terlelap mata nie. Dah puas aku berkalih arah; sekejap ke kiri, sekejap ke kanan, sekejap telentang and so on. Pagi nie majoriti staf di tempat aku terlibat dengan sukan IPTA. Masuk saja ke office, ada faks to the officer yang aku temankan dia ke Perodua Service tue. Ala..yang aku cerita pegawai yang 'blur' tue. Time aku serahkan salinan faks tue dia buat muka blur jer. Toleh ke arah aku pun tidak. Baru aku teringat yang she don't even say 'thanks' sebab aku dah bawa dia ke Perodua service tue. Aku nie bukan jenis yang minta orang respect macam orang Jepun yang nak kena tunduk membongkok gitu. But i am a person with a pride. Ada juga orang yang jenis macam nie. Yang tak tahu berbahasa. Agaknya dia fikir dia pegawai sedangkan aku ni hanya setiausaha saja, so she might think that' no big deal. One day she will feel the same if someone did the same thing as she did for me. Housemate dia pun cakap macam tue. Dah lah buat muka blur pastue ala-ala muka tak bersalah gitu. Itulah kata pepatah, kalau kita buat baik belum tentu dibalas dengan kebaikan. Itulah norma kehidupan. Ke aku nie yang senang dipermainkan? Hopefully mata aku nie boleh bertahan sampai after office hour.

No comments: