Wednesday, April 19, 2006

Topik Radio ERA

Yeehaaaaa...bos aku dah pergi ke Singapore untuk lawatan sambil belajar. And few of the officer join too. So mulai hari nie sampai ler Jumaat nie (lawatan tue sampai Sabtu nie) aku akan jadi 'bos kecik' hehehe...bos yang tak bertauliah..hahaa..kalau dulu kt department lama dulu aku memang tak pasang radio, kalaupun pasang lagu kt pc aku kena make sure volume tue hanya aku je yang dengar. Sebabnya my x-bos tue tak suka bising-bising. Tapi bila aku dah ditempatkan di tempat sekarang nie, my bos beri kebebasan as long tak mengganggu orang lain. So radio yang ada dekat rumah tue aku bawa ke office. Every morning bila aku onkan pc, aku akan on kan jugak radio and of course my favorite radio is ERA. Kalau semalam pagi dj bertugas bukak topik pasal "Siap yang lagi Cemburu? Lelaki ke perempuan?'. Pagi nie pulak dibukakan topik sama ada akan memaafkan bekas teman lelaki ataupun husband bila mereka buat salah. Tengah dok dengar tue tetiba jer teringat peristiwa lama, ala time sweet seventeen, remaja gitu..Ingat lagi dalam tahun lepas entah macamana entah ler tetiba saja my x-bf called. Dia nak jumpa aku. Macam ler aku tak tau yang dia tue dah kawin and just have the baby. Apa lagi yang dia nak. Gaya dia cakap tue cam nak menjalinkan balik hubungan yang dah putus. Itu ler dulu sapa suruh mak dia canang cerita buruk-burukkan mak aku. Kononnya mak aku tak pandai jaga anak dia (aku le tue). Dia kata aku nie gatal ker, asyik dok 'merela' ngan anak dia. Ala..cam ensem sangat mamat tue. Aku still boleh consider kalau mak dia cakap pasal aku, but when it comes to my family matter especially my mum and dad, memang pantang sangat. Time dia jumpa aku that day, aku siap bawa kawan aku lagi. Saja aje aku biarkan dia dengan kawan dia tunggu dalam 15 minit. Hahahah..padan muka dia. Dia cakap aku dah banyak berubah. Dia pun apa kurangnya. Lagipun dia dah menjawat jawatan yang okey dalam tentera. Dan dah kawin and have a baby as well. Apa lagi yang dia nak. Bagi aku what past is past. Then the next day dia called aku. Nasib baik ler phone aku nie jenis yang tertera nombor and i recognise it. Apa lagi aku biarkan phone tue berdering sampaikan it stopped itself. Hahha..itu saja cara nak ajar. Lagipun i have my own commitment. Aku tak nak buat sesuatu perkara yang boleh menjejaskan hubungan aku dengan Abang. Sedangkan Abang dok bercerita pasal business client dia pompuan dan time client pompuan dia call pun aku dah jeles, and i do learn from my least lesson. So as a conclusion, aku dah maafkan my x bf, since both of us have our own life..that's it..

No comments: