Friday, March 24, 2006

Berani Kerana Benar

Pagi nie ntah pasai apa ntah ler..aku dah terbangun awal..hehe..selalu tue siap 3 kali set alarm; kali pertama set pukul 5.00 am, pas tue set lagi kul 6.00 am, and the final tue at 6.35. Kalau tak bangun gak alamatnya aku gie keje ngan x mandi ler...ehhee..dah siap tue aku bajet akan sampai awal, so leh gie breakfast dulu. Tup-tup lepas jer dr Jalan Connout, keadaan jammed ya amat. Selalunya time tue memang keadaan jalan still ok. Sampai pulak kat Tol Sungai Besi, aku tengok lorong untuk Touch N Go tadak. No choise terpaksa gunakan lane yang biasa tue. Half way lepas UPM, dah start hujan renyai-renyai. Sampai jer Tol Nilai dalam 7.36am..alamak, sure kalau nak pegi makan tak sempat nie..so memandangkan aku tak akan kempunan (aku memang dan plan nak pergi makan kt tempat favourite dah lama dah, dari sehari ke sehari..), aku gie tapau jer. Bila tiba kat terminal punch card pulak buat hal, tak boleh nak access. Akak guard tue godek punya godek one of the terminal tue entah macamana boleh pulak, apa lagi laju je aku terus punch in. Nasib baik sempat lagi 7.58 am. Kalau tak jenuh nak tulis alasan kt situ. Pagi nie kat tempat aku ada tazkirah syahriyyah. Yang akan bagi ceramah tue Mufti Johor. Anak dia pensyarah kat tempat aku. Selalunya aku memang tak pernah miss kalau ada tazkirah. Tapi entah kenapa kali nie aku cam malas jer nak pegi. Lagi pulak aku ada keje sket nak kete settle sebab bos aku ada meeting lepas habis tazkirah tue. Ending dia tinggal aku ngan dua orang saja petugas kaunter. Dah ler keadaan sunyi lepas tue pulak ditambah lagi dengan cuaca yang dingin-dingin gitu. Kawan aku cakap dah start hujan dari pagi lagi. If this particular moment nie cuti, sure sambung tido lagi nie..hehe..
Tengahari tue aku keluar dengan kawan aku, kami pergi lunch dekat Pizza Hut. Itu ler tadi time chat dengan Ilazalila (kat Joe's tagboard) dia ada sebut pasai pizza nie..terus rasa cam nak makan situ pulak. Lagipun memang aku dah tanyakan budak rumah aku malam kelmaring whether depa nak makan kt pizza ke tak at that time. But they decide nk pegi hari minggu. Aku pulak tak boleh tunggu lama2 sangat. Aku nie kan jenis yang tak sabar..hahaa..tengah dok makan tue aku tanya ler kat kawan aku pasal tazkirah tue. Dia cakap Dato' tue bagi talk best. Dia nie memang jenis 'setepet' dan telus. Sapa yang nak terasa lantak ler..sebab apa yang dia cakap tue memang betul pun. Lepas tue bila time sesi soal jawab, ada sorang kaunselor nie tanya kt dato' tue camner nak handle orang yang bermasalah. Dato' tue pun jawab kot mana pun kena ler 'kunci' diri. Kena ada pengetahuan yang cukup. Kalau orang yang mai kt kita tue dalam keadaan marah-marah, kita kena dengar jer..jangan ler pulak kita pun sama naik marah. Kang lain pulak yang jadi. Lepas tue dato' tue siap cakap kebanyakan kaunselor nie selalu settlekan masalah orang, tapi 'suami sendiri tak terjaga'. So suasana time tue jadi gamat sket. Sebab situasi kaunselor nie 'sebijik' cam dato' tue cakap. Kawan aku cakap kaunselor tue sengih jer. Agaknya dia terasa kot. Husband dia pun keje kat tempat aku gak. Things happened bila si husband dia nie kawin to one of the secreatary kat sini. Dulu s/u tue keje kat sini. Dia tue time interview sama ngan aku, no staf dia pun selang satu nombor ngan aku. Tapi dia quit bila dia tak tahan sangat dengan environment. Dulu dia s/u pada husband dia, time tue depa belum kawin lagi. Tapi bila time kena reshuffle tue, aku dan dia antara yang kena time tue. Time kami jumpa pendaftar minta penjelasan pasal reshuffle tue memang dia protes gilos. Bila dia dah bertukar kerja barulah depa kawin. But she's the second wife. Aku rasa mungkin si husband tue ada sebab pasal apa he's intend to have the second wife. Hanya dia ngan isteri2 dia jer yang tau..hahahaha..

No comments: