Saturday, February 04, 2006

Macam-macam ada...

Aku cadang that day nk lik kg hari Sabtu. Ntah camner ntah, bangun jer pg tue rasa cam malas lak. Lepak kt umah lagi sehari, the next day baru aku gerak. Ingatkan kete x banyak, sbb last nite tue depa dah malam Chinese New Year dah. Tup-tup..jalan jammed lak; aduih..memang salah ler telahan aku tue..hehe..padan ngan muka haku..heh..yang sebenaqnya kan..nie ler first time aku lik sowang driving..memang takut gak; takut kalau silap masuk jalan..kang nak patah lik lak dah haru dah. Tp alhamdulillah perjalanan pegi dan balik aku selamat (dan x sesat jalan..hehe..). Sempat tengok anak sedara aku tue. Time aku sampai tue mata dia pejam jer..tengah lena. Petang sket baru dia buka mata. Mengeliat cam budak besaq..hehe..pas tue lak menguap siap ngan bunyi2 tue..amoih..tue yang kelakar tue. Kekadang lak dia kecikkan mulut dia..dah jadi cam mulut orang Jepun dah. Kuat tul dia nyusu. Asyik lapaq jer..agaknya baby boy kuat makan kan..hehe..Ayaq susu mama dia asyik kuar jer..hehe..pas tue lak kalau letak air masak dalam botol susu saiz kecik tue dia x mau. Campur ngn glukose sket, baru dia nk minum. Hisy..sabo jer la..kecik2 dah pandai memilih..harap2 dia akan jadi budak yang baik, mendengar kata, the most important respect people. Dia nie nangis time nak susu, lapaq ngan pampers dia basah..selain tue tidoq jer keje dia..hehe..sampaikan aku ngan adik pompuan aku lak selalu kacau bagi dia terjaga..hehe..
Hari Selasa tue belah adik ipar aku wat akikah utk budak tue. Mak x dpt pegi sbb dia niaga. So x kan leh aku pun nk pegi gak kan..tp mak ada share sket cite ngan aku. Time tue adik aku tue dah pegi dah umah mak mentua dia. Tinggai ler aku, mak ngn Nor (adik pompuan aku). Baru la aku tau yang selama nie adik ipar tue jenis yang culculative. Langsung x mau 'menghulurkan' duit walaupun sket. (bukan maksud aku cite nie nk aibkan mana-mana pihak, tp kita sama2 leh fikirkan rasional ke idak). Mak aku cakap start kawin, adik ipar aku nie mmg x penah langsung bawa apa2. Even bini dia dalam tempoh berpantang kt umah mak aku pun, dia langsung 'berat' nak beli apa2 yg ptt utk bini. Asyik nk menghabiskan 'boraih' kt umah mak aku jer..nie yang watkan aku rasa cam x best nie. Ada sekali tue dia beli KFC 5 ketul utk dia ngan bini dia jer. Makan lak kt umah mak aku tue. Kalau mak aku beli apa2, sure akan beli lebihnyer. X kan ler dia pun x leh lebih kurang ngan family aku gak kan. Ada sekali tue lak mak apa masak simple jer..pas tue depa mai makan kt umah. Tetiba jer adik tue tue komen yang mak aku masak x sedap..isy..kalau aku ada kt situ, mmg aku dah kasi 'laser ERA' dah. X ker biadap tue. So aku pun kasi solution kt mak aku (plan yg ala2 nk balas dendam, tp kasi depa sedaq diri sket kan). La nie aku minta mak aku sediakan makanan ikut keperluan family aku jer. Kalau depa nk makan sedap, beli kt luar. Aku kalau orang lain mmg aku x amik 'port' sgt..tp nie dah melibatkan mak aku dah nie..tue yg aku x leh diam diri jer tue. Depa kena pandai2 ler amik hati mak aku. Waktu mak aku 'share' cite dia tue, siap dia pesan kan kami (aku ngan Nor) supaya jangan ikut dengan insiden yg jadi tue. Jangan berkira sgt ngan keluarga mentua. That's a good lesson for both of us. Tengok la nnt kalau time aku lik kg dan perkara yang sama jd kt depan mata aku, mmg aku 'smash' jer. Lantak le nk terasa ke idak..Nor cakap selama nie dengan dia ler tempat mak 'share' cite2 cam tue..sian gak kt dia..nk harapkan abang2 dia, erm..tau ler kalau cite ngan lelaki nie..depa kurang peka sket..hehe..aku pun siap pesan kt Nor lg, extra sket elert if depa cakap apa2 yg watkan mak terguris hati ke apa ker. Memang ngn Nor nie aku leh harap kt dia. Kalau kt umah tue, mmg dia ler yg dobi baju, kemas umah, macam2 lg.
Aku sampai KL hari Rabu. Petang tue gie ke Mutiara Damansara, masuk G2000, sempat rembat suit. Abang pilihkan suit warna light blue. Baru aku teringat yang aku nie mmg x dak langsung baju color biru (though blue is my favorite). Siap aku gie borong beli tudung sekali. La nie mmg depa dok pakai pattern yg ada lines. If possible aku nk nampak nice and pleasant time aku kuar pakai baju cam tue kuar ngan Abang. I am carrying his name as well. Dia nie kalau bab2 pilih baju, mengalahkan aku. He's the one to change the way i dress. Dah cam juru runding peribadi lak..hehe...Khamis tue mmg aku keje, tp ada urusan perumahan. So aku amik EL. Bos aku lak cuti Khamis ngan Jumaat tue, so aku just inform kt pegawai in charge bab2 cuti nie jer.
Pagi nie lak time nk bangun dari tidoq, tetiba jer rasa idung nie tersumbat, start kuar ayaq idung, tekak nie jd x selesa, nk telan ayaq liuq pun rasa perit, pas tue lak asyik bersin, x kan demam kot..biaq tui..tengok ler camner s/ada nak gie klinik amik ubat jer ker atau nak MC jer..(kalau dapat MC tue aku cuti lg nie..hhe...)..

No comments: