Wednesday, February 15, 2006

Alahai..tekanan

Hari nie aku plan nk uruskan pasal umah tue after lunch hour. Alih2 pakcik aku called insist minta aku pegi pagi sebab dia nak anto mak mentua dia ke umah adik ipar dia kat Kajang. Janji jumpa dia kt depan umah aku dalam kul 9.00 pagi tapi aku sampai dalam 9.20 pagi, gie isi minyak jap. Tunggu punya tunggu tak sampai2 lagi. Nie yang watkan aku fed up nie..called wife dia, dia cakap pakcik aku baru jer keluar dari umah dia. Tunggu lagi..called lak h/set pakcik aku..dia cakap dah nak sampai dah. Tak sampai2 gak. Aku dah merungut2 dah dalam hati, iyer la tadi dia insist nk cepat, tup-tup dia mai lambat..aku lak nak kejar masa sbb aku dah timing masa keluar dalam sistem myAKRAB. Kang jenuh nak menjawab ngn bos aku lak. Dah ler td time nk minta kebenaran tue dia cam x bagi jer..(apa taknya kelmarin aku MC, hari nie lak nak kuar. Semalam time meeting pentadbiran antara aku, staf pentadbiran ngan pegawai dia, 'setepet' jer dia sound yg dia selalu terima report sbb aku selalu x angkat phone pepagi. Aku diam jer, malas nk bertekak). Pakcik aku sampai, aku minta dia drop by kt Maybank, pas tue aku ajak dia makan..kalau dah makan sedap sket nk wat keje..hehe..settle makan kami terus gerak. Pakcik aku bawa ikut jalan lama. Aku rasa lama sangat. Sampai jer kt Seremban 2, terus gi cari Jabatan Bekalan Air. Melilau kami memusing situ, x jumpa2 gak tempat tue. Kawan aku kata dekat ngan area Jaya Jusco. Last sekali kami stop kat satu petrol pump, terus tanya kat polis peronda situ yang kebetulan stop situ jap. So dia pun kasi direction. Terus jer jumpa. Sabo jer la. Sebelum tue memang aku ngan kawan aku dah gie survey dah (kami pegi after Maghrib, time tue lak ujan renyai-renyai). Memang aku dah masuk lorong tue dah, cuma aku x belok kanan jer..sbb la nie depa dah di bangunan baru. Semua kt situ, Jabatan Bekalan Air, Jabatan Perhutanan, Jabatan Kerja Raya etc..so all in one ler gitu. Kami pegi ke Pejabat Pos beli wang hasil RM10.00. Terus gerak lik ke TNB Nilai. Sampai situ rupa2nya kena submit sekali SMP, salinan photostate ic ngan wang hasil. Aku dah sampai x tau nak kata apa2 dah. Terus minta pakcik aku bawa aku ke maintenance office. Kat sana lak kami dimaklumkan lepas jer wat pembayaran tue (Jabatan Bekalan Air hanya supply meter jer), tukang pasang paip tue akan je JBA untuk amik meter tue and hantar ke maintenance office. Pas tue only depa will give me a call and it'g going to take two to three weeks! Man..lambat betui..aku ingat leh siap cepat. Pas tue staf kt situ lak cakap terpulang sama ada aku ada plumber sendiri ataupun minta depa pasang but they will charge RM10.00 for it. Lagi sekali aku speechless; letih ngan geram bercampur baur sekali. Aduih..memang betul2 mencabar nie..aku ingatkan boleh settle semua nie hari nie. Nampak gayanya balik nanti aku nak kena cari SMP (ntah aku dah campak mana ntah). Pakcik aku pun dah x cakap apa2 dah. Aku rasa bersalah gak sebab babitkan dia dalam hal aku nie. Tapi bila lagi nak minta tolong dr bapak sedara kan..nanti ler bila ada masa nnt aku bawa depa gie makan (nie bukan rasuah tau, tp aku nak balas jasa depa, aku x mau berhutang budi apa2 pun, takut nnt x terbalas, walaupun ngan sedara sendiri. Trust me pal..i had an experience regarding this matter). Pas dia amik kete dia, kami terus berpecah, aku lik ke opis lik. Time tue dah nak kul 1.00pm dah (suppose terus gie rehat dah tue, tp at least i am showing my face..hehe..).

No comments: