Thursday, April 02, 2009

Peraih Undi

Balik dari rehat aku tengo ada missed call. Bila diamati, nombor yang tidak dikenali. Isy..sapalah pulak ni? Aku telefon nombor tue semula. Suara yang amat asing sekali. Bila ditanya, katanya dia peraih undi bagi kawasan Bukit Gantang. Erm..ni semuanya gara-gara berkempen la nie. Bila ditanya dari mana dapat nombor telefon aku, katanya dia ada data-data pengundi bahagian Bukit Gantang. Ditanya atas tujuan apa, katanya dia antara yang bertugas sebagai peraih undi untuk Pakatan Rakyat. Lagilah aku terkejut. Biar benar! So desperate ke golongan nie sampaikan kena buat phone call kepada setiap pengundi. Langsung tak ada rasa gentlemen. Dikhabarkan ramai penyokong golongan ini, tak kanlah kena buat panggilan telefon, betul tak? Fikir-fikirkanlah............

2 comments:

Unknown said...

salam.aku tak tau macamana aku bleh jumpa hang punya blog yang aku tak tau pun add dia.mungkin Allah masih nak panjangkan persahabatan kita.mana la menghilang Cik Suhaida oii..merajuk ngan aku ker atau dah tak mau kawan aku.Oii..promot aku nampak dalam blog ang..ehemm.eheemm..let me introduce my self.my name is syaliyan shafie..and of course i am a single person..so seseper yang berminat bleh isi borang yerh..hik.miss u dear!

langkah pertama.. said...

Salam,
Yan..aku ada, x ke mana2 pun..mana mungkin aku lupa hang..
wah..sambil tanya khabar sambil promote diri yer...