Sunday, January 13, 2008

Cermin

Adoi..malehnya nak balik hari nie. Kenapalah masa berlalu terlalu pantas sangat. Jam 9.45 pagi baru aku bangun. Nasib baik lah aku masih dalam tempoh 'bercuti' lagi nie..hehe..Anak sedara aku nie pun dah bangun dah. Celik saja mata, terus ke dapur. Dengan muka tak berbasuh, dia terus minum air masak. Eei..tak senonoh betul la anak sedara aku nie.
Aku terus mandi. Pagi nie aku nak keluarkan duit. Aku minta adik aku saja yang drive. Definately si kecil tue ikut sekali. Kalau tak dibawa sekali, mahunya meraung bagai. Sampai saja ke rumah, terus aku bawa masuk si kecil tue ke dalam rumah.
Sementara adik aku pulak terus ke kedai kereta. Aku minta adik aku tinted kereta aku. Nak letak colour apa tue, aku serahkan kat dia. Sebab dia lagi arif. Memang sebelum nie aku nak tinted kereta. Tapi asyik tertangguh saja sebab memikirkan ada perkara lebih penting lagi yang aku boleh buat dengan duit untuk tinted tue. Bila dah lama-lama tue kan, tengok saja kereta orang lain yang cantik ber'tinted' dan letak sport rim...isy..jealous la pulak. Tak boleh jadi nie. Jadi sebab tue la aku pun nak letak tinted jugak. Tak la panas sangat.
Mama pulak beria-ia masak. Bekal untuk aku katanya. Adoi, mak aku nie, tak payah le beria kirimkan bekal untuk aku. Bukannya apa, aku tak nak susahkan dia. Dah la dia letih balik berniaga, nie lagi nak masak untuk aku. Memang aku tak akan jumpa mak yang sememangnya memahami dan prihatin cam mama aku yang seorang ini..hehe..
Jam 3.00 petang, barulah adik aku sampai. Siap dia berpesan pada aku lagi, tingkap jangan dibuka sekurang-kurangnya 4 hari, tingkap belakang pulak jangan guna heater untuk seminggu. Adoi..ada pantang larang la pulak. Ini yang aku 'lomah' ni.
Lepas bersalaman dengan semua ahli keluarga aku, aku terus balik. Sebelum tue aku sempat lagi kucup si kecil tue. Nasib baik dia tidur, kalau tak, jenuh dia menangis nak ikut. Sepanjang perjalanan tue, ada jugak kawasan yang agak jammed. Apa taknya, banyak jalan dah jadi satu laluan saja sebab under construction.
Sampai rumah dah jam 8.00 malam. Then keluar makan dengan kawan aku. Kawan aku tue lepak kat rumah aku kejap. Around 11.30 malam barulah dia balik. Nampak gayanya aku sorang saja di rumah. Kengkawan yang lain belum balik lagi.

No comments: