Saturday, January 26, 2008

Boling Lagi..dan lagi..dan lagi..


Erm...baru jam 10.00 pagi..awal lagi. Sementara nak tunggu jam 12.00 tengah hari nie, aku buat dulu apa-apa yang patut; sidai baju, kemas bilik yang dah selerak bagai dengan baju and other stuff, kemaskan katil yang dah macam kapal karam, seterika baju etc..etc..etc..

Sewaktu aku turun ke bawah nak sidai baju, tuan rumah tengah menonton televisyen. Sambil dok sidai baju tue, tuan rumah tue bertanyakan pasal program aku untuk hari ini. Jadi aku pun maklumkan yang aku akan je JJ Seremban untuk bowling tournament under my department. Siap lagi tanya aku nak gerak ke sana jam berapa. Erm..nampak gayanya aku kena pergi ke sana sorang-sorang nie. Bukan tak pernah ke sana, semalam pun aku dah ke sana dah..hehe..tapi tak pernah ke sana seorang diri. Tawakkal sajalah, drive pelan-pelan kan. Biar lambat asal selamat. Tapi tak adalah terlalu perlahan hingga membangkitkan kemarahan orang lain..huhuhuhuhuhuhu..

Tepat jam 1.00 tengah hari, aku keluar dari rumah. Erm..rasanya baiklah aku pergi makan dulu. So aku singgah kejap ke kedai mamak as usual tue. Makan sikit saja. Kemudian barulah aku ke sana. Tepat jam 1.50 tengah hari, aku dah sampai dah. Tapi memusing cari parking daripada parkir dalam bangunan hinggalah ke luar. Nasib baiklah kebetulah ada satu kereta tue nak keluar. Cuma nak menunggu orang tue masuk ke dalam kereta, seksa amat. Sebab dia tau aku nie dok nak tunggu untuk amik parkir dia, saja je dia wat pergerakan 'lenggang mak limah'. Lepas satu, satu barang dia masukkan dalam bonet kereta tue. Dapat saja parkir, terus aku meluru ke aras bowling tue.

Lucky me. Sesampai saja, one of my friend baru nak umumkan pemain setiap lane. Alhamdulillah. Ambil saja kasut, terus aku ke lane group aku. Dalam nak menuju ke sana, tiba-tiba pandanganku terarah ke satu arah. Aku nampak tuan rumah aku! Sampai hati dia buat kat aku macam nie. No wonder beria-ia menanyakan pasal bowling. Rupa-rupanya dia pun join skali. Agaknya dia tak nak aku tumpang naik kereta dia kot. Aku pun tak hingin! Tapi apa salahnya cakap yang dia pun nak pergi sekali. At least bolehlah kami saing sekali. Umur dah banyak pun, tapi perangai macam budak-budak. Apa da...lantaklah kat dia.

Habis saja tamat 3 frame, group aku terus beredar dari situ. Kalau tunggu pun confirm group kami dah sememangnya dah kalah..wakakakaka...sambil tue kami berlegar-legar dalam kawasan tue. Kengkawan aku ada le membeli barang sikit. Kemudian barulah kami balik. Kebetulah ada sorang budak nie memang aku offer dia balik dengan aku. Sekurang-kurangnya aku ada kawan nak bersembang.

Sampai saja ke rumah, dalam 15 minit kemudian kawan aku datang jemput aku. Aku menemankan dia ke KL. Hantar borang untuk adik dia. Kemudian, dia keluar dengan sorang mamat nie, jiran depan rumah dia. Kami pergi makan kat area Sentul gak. Adoi, sesak nafas aku makan di kawasan tue. Kalau boleh, tak nak la aku ke sana lagi. Tak sanggup dah rasanya. Bukannya aku memilih, tapi aku kurang selesa dengan environment tempat tue.

No comments: