Wednesday, October 24, 2007

Aku di sini..melangkah..dan melangkah..


Salam semua kengkawan..aku kembali lagi..hohohohoho....(cam Christmas lak..hehe..)..banyak perkara aku nak story, banyak perkara aku nak share. Tapi sebelum tue, Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir Batin daripada aku sekeluarga. Baru minggu ni aku masuk bertugas. Habis saja kerja hari Rabu 10 September 2007, lepas Isyak aku terus cabut balik kampung. Itupun aku balik konvoi dengan kawan aku, dua kereta. Kalau ikutkan aku sorang, memang aku tak berani nak balik dan tiba ke kampung jauh malam. Alhamdulillah, kami selamat sampai. Jalan tak jammed. Hanya bila sampai di kawasan Lembah Beringin, pergerakan agak perlahan. Ingatkan disebabkan la nie kat area Rawang tue tengah di dalam pembinaan nak bulan jalan raya. Rupa-rupanya ada accident. Few cars involved. Selang dalam 2 km, ada lagi accident. Ngeri pulak aku tengok. Tak tahulah apa punca kemalangan tue, sama ada kecuaian pemandu ataupun keadaan jalan raya yang basah disebabkan hujan.
Berhari raya kali nie buatkan poket aku jadi 'kering'. Hehhe..dah le bulan nie gaji awal. Payah-payah sangat..makan 'loti' lorr...hehe..yang penting semua ahli keluarga aku bergembira di hari raya nie. Alhamdulillah aku dapat bersembahyang raya.
Aku dah kering idea nie..tapi di sini aku titipkan gambar anak sedara aku. Dah berusia 1 tahun 9 bulan. Nakal sangat. Macam-macam keletah dia. Tak larat nak layan.
Di antara perkataan yang anak sedara aku mula sebut:
tesco = 'kiko'
cepat-cepat = 'capat- capat'
minyak rambut = minyak 'cem-cem' (hensem) and so on..

No comments: