Saturday, March 04, 2006

Cuci rumah tapi nak cakap malu..dan lidahku kelu..

Bajet nak bangun awal gie cuci rumah. Sedar2 jer dah kul 10.00 pagi. Apa lagi, aku ngn kawan aku (aku namakan dia S) nie bingkas bangun, mandi pas tue kuar gie breakfast. Aku amik S petang semalam after dia abih kelas. La nie dia study kt IKBN Sepang. Dulu kami study sekali tapi bila sampai ke part 5 dia dah x mau continue lagi satu sem lagi. So dia quit. Aku ada gak cakap kt dia minta dia teruskan jer sebab dah alang2 satu sem, tolak cuti hari minggu, cuti hari kelepasan am, tinggal bape minggu jer, tapi dia tetap dengan keputusan dia. Aku faham ngan situasi dia. Dia sebenarnya minat bahagian multimedia, tapi mak dia paksa amik couse secreatrial gak. So dia study tue memang tanpa kerelaan dia sebab dah tue bukan course yang dia minat. Tapi dok x minat pun dia leh wat gak. Cuma itu la, mungkin tahap ke'fed up' an dia tue dah ke tahap jingga biru, tue yang dia terus quit tue. Tup-tup bila aku dapat contact dia lik, dia dah kt IKBN dan amik course yang memang dia suka. Agaknya mungkin mak dia dah restu ngn apa yang dia nak kot. Iyer la kan..kalau paksa pun x guna gak. Dia nie muda setahun dari aku. Tapi aku no halnyer. As long x panggil aku ngn gelaran yang x baik dah. Kami start cuci rumah tue sampai ler ke pukul 2.30 petang. Penatnya MASYA-ALLAH. Rasa nak tercabut pinggang nie. Aku tengok S maintain jer. Agaknya sebab dah lama sangat aku dah exercise kot. Start aku pindah sini, dah 3 kali dah aku jumpa dia. Aku sebenarnya ada perkara nak discuss ngan dia. Nie pasal dia ler. Nak kata x cakap tapi dah cakap. Serba salah jadinya. Aku ingatkan sepanjang kami tak jumpa mungkin ada perubahan kt dia especially tang 'tue' tapi tak gak. S nie ada masalah 'bau badan' sket ler (ha...terluah gak apa yang aku nak cakap walaupun rasanya kurang manis jer ayat tue). First time dia mai umah aku time aku baru pindah sini, aku ada bagi kt dia deodorant sambil cakap kt dia camnie "Aku kasi ko deodorant nie, kita nie pompuan, biar wangi sket, baru ler rasa confident" Siap aku kasi perfume lagi kt dia. Tapi dia insist cakap yang dia memang x payah pakai perfume pun x per. Aduih..camner tue! Setepet lik kena kat aku! Aku x tau nak wat camner supaya message aku nie sampai kat dia. Aku bukannya apa, kesian sebab dia tue kawan aku. Of couse aku nak kawan aku feel confident. Aku ada tanya pendapat kengkawan yang lain, tapi nanti ler aku cuba slow talk lik ngan dia. She's a good fren. Kira kalau time kita nak minta pendapat dia tue, memang dia leh kasi pendapat bernas ler. Tapi penah sekali tue dia rajin story kt aku pasal 'balak' dia. So aku nie lak jenis 'kalau hang nak cite, cite ler, takat mana aku leh dengar, aku dengar'. And things happened agaknya mungkin dia nie ingat aku nie jenis ikut perkembangan cite dia, she's keep on searching for me, semata2 nak sembang ngan aku. Sampaikan aku dah naik 'fed up' la tue. Iyer la kalau time kita nk rehat2, tetiba jer ketuk pintu umah, terus cari aku kt bilik selalu. Mana leh tahan beb! Penah jadi few time aku terpaksa menyorok dalam almari, siap minta kawan2 aku tolong cakap yang aku ada hal ke apa ker. Dah tue dia siap leh lepak atas tilam aku, sambil baring baca novel aku (aku selalu letak majalah, novel or whatsoever kt sebelah bantal). Yang aku lak dalam almari nie dah berpeluh2 dah. Pas jer dia balik, aku apalagi terus ler kuar dari almari. Kengkawan aku yang lain pakat dok gelak2 kt aku. Hampeh tul. Tapi x per, kenangan yang mengusik perasaan.

No comments: