Monday, January 23, 2006

Aku yang tak bersalah

Niat di hati tue nak sampai awal ke opis sbb aku dah siap awal..tp aku lengah2kan..ntah nape malas lak..agaknya mungkin sbb Monday blues kot..hehe..sebelum tue aku sidai kain dulu..tp cuaca mendung la sampai time aku wrote this entry..
Aku memang nak wat something important hari nie..Something happened last Friday, so i have to clarify that. Last week, bos aku ada appointment at 3.00pm. Time aku parking kete, dia lak tergesa2 kuar. Tertanya2 gak aku. And at the same time orang yang nak jumpa dia pun dah sampai. So aku called dia. Suddenly dia kt ada meeting, so aku double check diary dia. Memang sah x dak. So aku dah notice something; nie mesti kes surat tue dah sampai kt box pentadbiran, tp orang yg bertugas x gie amik. Dari cara dia cakap ngan aku tue memang gaya dia bengang. Tapi aku x bersalah wei..x kan la aku nak wat 'leceh' kt boss aku kot..tul tak? Dia siap cakap lg yang dia nampak surat tue. Aku just diamkan jer since aku x nak wat sesuatu kalau x der bukti. Petang tue barulah salah sorang staf sini gie amik surat dan memang surat meeting tue ada sekali. Tak lama pas tue lak boss aku lik ke opis. Memang muka dia cam 'taik' jer..pas tue aku cakap kt dia yang wife dia call tadi. Langsung dia x pandang muka aku. Tutup pintu pun kuat2. Ni yang watkan aku lg tercabar nie. So pagi nie aku jumpa dia, explained the whole truth. Aku siap bawa surat yang kononnya dia cakap dia 'nampak' tue. Terdiam dia jp..(ha..amik ko labu). Itu la aku dah cakap, aku x tahu menahu pasal meeting tue, x caya. Dia ingat aku nak 'ranjau' dia ke apa. Aku bukan nk revenge ke hapa, tp kalau reputasi aku buruk disebabkan benda yang aku x buat, memang aku akan pertahankan. Buatnya dia kasi markah teruk kt aku hanya disebabkan perkara tue camner? Tak ke kes naya tue..
Nie lg satu hal nie, ada sorang pegawai kt sini dah ditempatkan kt bhgn pentadbiran. A guy, just get married. Dia nie baru lg masuk keje. Kalau nk minta tolong aku gaya mengarah jer..sapa yang tak marah. Cam tadi dia suruh aku binding 2 buah dokumen. Aku pun ngan nada agak bengang terus tanya kt dia, "Saya nak kena buat ke nie?" Dia jawab lik cam nie "Yelah, dah kat bhgn pentadbiran." Pas tue dia blah. Abis tue cam ner. Aku wat gak ler keje tue w/pun rasa cam nak campak je dokumen tue lik kt dia. Apa salahnya dia wat keje binding tue. Apa..hina sangat ke nk wat keje2 cam tue..tue yang leh watkan gap antara kakitangan dan pegawai..agaknya mungkin depa pandang k/tangan biasa nie lekeh sgt kot..tp kalau nk minta tolong kt kami nie gak..aku kalau ikutkan mmg fed up dah..tp aku wat x tau jer..datang keje awal sket..then lik on time..lg byk fikir, lg tension..

No comments: